لیگ چیزی برای تیم ملی ندارد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران ، فهرست تیم ملی برای اردوی هفته جاری و بازی دوستانه با ازبکستان اعلام شد و از بین تیم های لیگ برتری تنها استقلال (پنج بازیکن)، تراکتورسازی (سه بازیکن)، پرسپولیس، ذوب آهن و سایپا (هر کدام یک بازیکن) نماینده دارند.

لیگ چیزی برای تیم ملی ندارد

به عبارت دیگر یازده تیم دیگر لیگ برتر نماینده ای در تیم ملی ندارند. این تیم ها شامل پدیده و سپاهان، تیم های اول و دوم لیگ برتر و پیکان، پارس جنوبی، فولاد، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان، نساجی، ماشین سازی، نفت مسجدسلیمان و سپیدرود است.

تیم هایی که پایین جدول هستند و عملکرد ضعیفی داشتند طبعا نمی توانند به این فهرست اعتراض نمایند، ولی انتظار می رود به رویه همیشگی فوتبال ایران مربیان یا مدیران تیم های بالای جدول بابت سهمیه شان معترض شوند. مثلا پیروانی مدعی گردیده که دعوت از یک بازیکن نشانه خصومت کی روش با پرسپولیس است. سپاهانی ها هم احتمالا دیر یا زود از این فهرست گلایه می نمایند.

با این حال فهرست جدید کی روش را از دو جهت می توان توجیه کرد. اول اینکه سرمربی تیم ملی به دنبال ثبات بوده و اکثر بازیکنانی دعوت گردیده اند که در آخرین اردوی تیم پیش از جام جهانی حضور داشتند. 23 بازیکن تیم ملی در روسیه و بازیکنانی که در آخرین اردو خط خوردند در این اردو حاضرند.

موضوع دیگر کیفیت پایین اکثر تیم های لیگ برتر است. در لیگ هجدهم بعضا بازی های خوبی دیده گردیده، ولی اکثر تیم ها نمایش ضعیفی داشته اند. وضعیت تیم های پایین جدول فاجعه بار است. در رده های بالاتر هم بازیکنی نبوده که نمایش خارق العاده ای داشته باشد و بتواند خودش را در حد تیم ملی نشان بدهد.

تیم ملی در جام جهانی نمایش خیلی خوبی داشت و منطقی است که کی روش برای جام ملت های آسیا بخواهد به همین گروه تکیه کند. تنها بازیکنانی می توانند به قطار تیم ملی اضافه شوند که خودشان را بالا بکشند و نمایش درخشانی داشته باشند، در غیر اینصورت مربی پرتغالی ثبات را ترجیح می دهد، بخصوص اینکه فرصت زیادی برای آماده سازی ندارد.

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 32

به "لیگ چیزی برای تیم ملی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ چیزی برای تیم ملی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید