9 ساحل پرطرفدار ترکیه (تور ارزان ترکیه)

به گزارش مجله خبری تیرول، سفرهای ساحلی در همه جای جهان و بین بیشتر افراد پرطرفدار هستند. برای تجربه بعلاوه سفری لازم نیست حتما به کشورهای خیلی دور سفر کنید؛ ترکیه با سواحل دلربایش مقصد دلچسبی برای شما خواهد بود. در ادامه مطلب تعدادی از ساحل های محبوب این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد.

9 ساحل پرطرفدار ترکیه (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

1. ساحل پاتارا (Patara)

یکی از سواحل مجذوب کننده ترکیه که در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است ساحل جزیره پاتاراست. کرانه شنی این دریا حدود 12 کیلومتر ادامه دارد و انتهای آن به وسیله کوه ها به آغوش کشیده شده. بعلاوه در گوشه ای از آن قسمتی باتلاقی قرار گرفته است که در گذشته خلیج این ساحل بوده. ساحل پاتارا یکی از طولانی ترین و دلرباترین سواحل ترکیه است. اما فقط طبیعت این ساحل نیست که آن را متمایز نموده، در کنار این ساحل می توانید ویرانه های بناهای رومی را ببینید. بازدید از آن ها شما را به عمق داستان های تاریخی می برد.

2. شبه جزیره بدروم (The Bodrum Peninsula)

یکی دیگر از سواحل رویایی جنوب غرب ترکیه ساحل شبه جزیره بدروم است که دریای اژه را در آغوش کشیده. شهر بدروم جزو شهرهایی است که در فصل توریستی بصورت 24 ساعته باز است. قسمت قدیم این شبه جزیره با معماری فوق العاده ای به سبک مصری با سقف های گنبدی سفیدش در کنار مزارع زیتون و بناهای آب انباری مربوط به دوران عثمانی همیشه یکی از برترین جزایر ترکیه است. شهر تمام سفید بدروم است که در اطراف قلعه سنت پیتر رشد نموده و بسیار زیبا شکل گرفته است. در بیرون از شبه جزیره، سواحل دلربایی مثل ساحل بیتز Bitez و توروبوکو Türbükü وجود دارد که مکان های محبوبی برای علاقمندان به موج سواری است. این ساحل با داشتن سواحل خصوصی، استخرهایی رو به دریا، رستوران ها و کافه هایی با حال و هوای استانبول اما در کنار سواحل شنی زیبا به یکی از مکان های مناسب برای گذرندان تعطیلات به خصوص و ماه عسل تبدیل شده.

3. تالاب اولودنیز (Ölüdeniz lagoon)

اولودنیز لاگون جاذبه ای است که با اینکه مساحت کمی دارد نقش زیادی در صنعت گردشگری ترکیه داشته و تا مدت ها به عنوان عکس های تبلیغاتی ترکیه استفاده می شده. به تالاب اولودنیز تالاب فیروزه ای نیز گفته می گردد. شما می توانید در آب های آرام و آبی دریا شنا کنید و یا فقط در محیط خیره کننده این دهکده زیبا استراحت کنید. اگر اهل تجربه هیجان نیز هستید می توانید به قایق سواری بپردازید. این ساحل تالابی دلربا در دور دست به کوه های سرسبز می رسد و این منطقه را تبدیل به بهشتی بی نظیر نموده است. برای مطالعه بیشتر راجه به این منطقه می توانید مطلب اولودنیز، بهشت فیروزه ای ترکیه را مطالعه کنید.

4. کالکان (Kalkan)

این جزیره رویایی تا قبل از اینکه ظاهر امروزی اش را پیدا کند تا سال 1920 به عنوان یک جزیره ماهیگیری یونانی شناخته شده بود اما در حدود سال 1980 به مکانی برای علاقه مندان به هنر و هنرمندان ترکیه و پس از آن به یکی از دهکدههای توریستی تبدیل شد. یکی از مواردی که باعث مجذوب کنندهیت این ساحل شده حال و هوای انگلیسی بخشی از جزیره است؛ در گذشته بسیاری از مردم انگلیس در دامنه این جزیره، خانه های ویلایی خریداری کردند. در نزدیکی بندر می توانید ساحل شنی این جزیره یکی از زیباترین ساحل های ترکیه ست. اگر به غذاهای دریایی نیز علاقمندید رستوران ها و کافه های دنجی را می توانید در آن پیدا کنید.

5. آنتالیا (Antalya)

یکی از معروف ترین منطقه ها توریستی ترکیه، آنتالیاست. این مقصد، بهشتی برای علاقمندان به سفرهای ساحلی است. می توانید ساعت ها در کنار سواحل رویایی دریای مدیترانه استراحت کنید یا وقت خالی تان را در باشگاه ها، رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید پر کنید. علاوه بر سواحل دلربا و جاذبه های رفاهی در این شهر جشنواره ها، مراسم ها و فستیوال های سالانه فیلم و پیانو، موسیقی کلاسیک، اپرا و باله نیز برگزار می گردد. آنتالیا شهریست با شب های زنده.

6. سیده (Side)

در نزدیکی آنتالیا یکی دیگر از ساحل های زیبای مدیترانه شکل گرفته است. علاوه بر دلربایی هایی طبیعت، در این جزیره بناهای تاریخی یونانی-رومی باستانی و کلبه های ماهیگیری که در نزدیکی بنای آمفی تئاتر رومی قرار گرفته اند سفری ماندگار را برای تان رقم خواهند زد. در این آمفی تئاتر کنسرت های موسیقی و تئاتر در طول روز برگزار می گردد. تماشای بناهای آپولو و آتنا را نیز در بالای شبه جزیره ساید از دست ندهید.

7. آلانیا (Alanya)

تجربه قدم زدن در جزیره ای که روزگاری محل اسکان دزدان دریایی رومی بوده حال و هوای منحصر به فردی خواهد داشت. آلانیا زمانی محل سرگرمی و اقامت پادشاهان سلجوقی ترک بوده و همین موضوع باعث شده بتوانید در کنار تماشای چشم انداز زیبای شهر با کوه های تاروس در دور دست، در میان بناهای تاریخی و خرابه های رومی قدم بزنید. اگر به گشت در اطراف سواحل صخره ای نیز علاقمند بودین می توانید قایق سوار شوید.

8. آلاچاتی (Alaçati)

این جزیره در میان شبه جزیره زیبای چزمه قرار گرفته و از محبوب ترین جزایر ترکیه است. اگر در حال تدارک سفری پر از آرامش برای گذراندن تعطیلات هستید، آلاچاتی گزینه دلچسبی برای تان خواهد بود. معروفیت آلاچاتی به خانه های قدیمی و کوره های آهنگری اش است. این جزیره مکان محبوبی در میان گردشگران انگلیسی، آلمانی و روسی است. اگر اهل شکم گردی نیز هستید و به غذاهای ترکی علاقه دارید در این منطقه رستوران هایی با غذاهای لذیذ را خواهید یافت.

9. ساحل کیلیوس

ساحل کیلیوس یکی از زیباترین سواحل شنی استانبول است. این ساحل در کرانه دریای سیاه و در منطقه سریر واقع شده. این ساحل چشم انداز فوق العاده ای دارد. می توانید در سواحل داغ آن آفتاب بگیرید و خستگی روزهای پرمشغله را به فراموشی بسپارید. شاید هم دل تان بخواهد در تخت های سایه بان دار ساحل دراز بکشید، چشمان تان را ببندید و به آوای امواج دریا گوش بسپارید. پیاده روی در کنار ساحل، شنا، اسکی، قایق سواری و موج سواری گوشه دیگری از مجذوب کنندهیت های این ساحل است. اگر روزی راهی استانبول بودید، می توانید از گشت های استانبول، جنگل بلگراد تا سواحل کیلیوس، بهره ببرید.

منبع: دالاهو
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2199

به "9 ساحل پرطرفدار ترکیه (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ساحل پرطرفدار ترکیه (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید