چطور تعطیلات خوبی در سفر بگذرانیم؟

به گزارش مجله خبری تیرول، نکاتی برای داشتن تعطیلاتی فراموش نشدنی

چند روزی از هیاهوی کار بیرون آمدن و به فکر خود بودن و رفتن در دل طبیعت یا بازدید از یک مکان تازه نه تنها باعث آرامش روحی می گردد بلکه انرژی بیش از مقدار ای را برای انجام کارها بعد از تعطیلات را هم به انسان تزریق می نماید. اگر می خواهید سفر کنید، برای داشتن یک تعطیلات خوب حتما لازم نیست هزینه زیادی کنید. در واقع سفر کردن چند قاعده اصلی دارد که با رعایت آنها می توان تجربه سفر را به یاد ماندنی کرد و تعطیلاتی فراموش نشدنی برای خود رقم زد. با خبرنگاران همراه باشید تا این قواعد را به شما معرفی کنیم:

چطور تعطیلات خوبی در سفر بگذرانیم؟

- هدفتان این باشد که هر روز چیزی تازه یاد بگیرید

این مورد اصلا سخت نیست چون به هر حال وقتی به یک کشور یا شهر دیگر سفر کنید، چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارند. اگر بتوانید از پس این مورد بر بیایید، وقتی به خانه تان برگردید علاوه بر خاطرات خوش، چیز مهمی هم در کوله بار سفرتان با خود برده اید. چیزی که می توانید آن را با بقیه هم تقسیم و کنید و در تمام سفرهایتان همراهتان داشته باشید.

- سعی کنید حداقل یک کار ترسناک انجام دهید

البته نه هر کاری! برای اینکه ببینید آیا آن کار را درست انتخاب نموده اید یا نه کافیست از خودتان بپرسید می دانم که دیگر شانس انجام این کار را حالا حالاها ندارم، اگر انجامش ندهم پشیمان می شوم؟ برای مثال انجام کاری مثل بانجی جامپینگ یا امتحان کردن زیپ لاین و….

- سرعتتان را کم کنید

مطمئنم که همه تا بحال این مورد را تجربه نموده اند. وقتی در سفر هستیم، عجله داریم که همه کارها را انجام دهیم و همه جا را ببینیم و بعد به جای دیگری برویم. اما این اشتباه ترین کار ممکن است و شما آن را مرتکب نشوید. نفس عمیقی بکشید و بگذارید سفرتان کمی آرام پیش برود و در این مورد تا جایی که می توانید زیاده روی کنید! ممکن است یک یا دو مکان دیدنی دیگر را از دست بدهید اما در عوض تمام جاهایی که به خوبی و سر صبرو وحوصله دیده اید تا ابد در ذهنتان باقی می مانند و در نتیجه همواره از آن لذت خواهید برد…

- قسمتی از سفر را تنها بگذرانید

گردشگر های حرفه ای همگی بر این عقیده هستند که سفر تک نفره چیزی است که همه باید حداقل برای یکبار هم که شده آن را تجربه نمایند. ما نمی خواهیم به شما بگوییم که افراد دیگر را نادیده بگیرید و تعطیلات سفرتان را خودتان به تنهایی بگذرانید؛ اما اگر با خانواده یا دوستانتان سفر می کنید هم اجازه ندهید که این مورد شما را متوقف کند و کمی از زمانتان را صرف خودتان کنید. انجام این کار به مستقل بودنتان یاری می نماید و یکی از برترین راه هایی است که به شما یاری می نماید تا خودتان را بیشتر بشناسید.

- در لحظه زندگی کنید

این مورد سخت تر از آن چیزی است که تصور می کنید. دلتان برای خانواده یا دوستانتان در سفر تنگ می گردد و دوست دارید بدانید که الان چه کار می نمایند. در خصوص پروژه تمام نشده تان نگران می شوید و به فکر زمانی هستید که باید دوباره به محل کار خود برگردید. اما باید همه اینها را از ذهنتان بیرون بیندازید. تا جایی که می توانید از موبایل و لپ تاپتان دور باشید و تلویزیون نبینید و روزنامه نخوانید. الان وقت استراحت است و باید همه اینها را فراموش کنید. شما مستحق این آرامش هستید و ضمناًً با این کار از زندگی دوری ننموده اید، در لحظه زندگی نموده اید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2047

به "چطور تعطیلات خوبی در سفر بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تعطیلات خوبی در سفر بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید