پیش بینی های ملکی در سال 1402

به گزارش مجله خبری تیرول، خرید ملک در تهران یکی از نکته هایی که مهم می باشد بسیاری از افراد در پی این موضوع می باشند که حتما در حوزه قیمت چه مواردی ممکن است رخ دهد.

پیش بینی های ملکی در سال 1402

بسیاری از افراد معتقدند که بازار مسکن از جمله بازار هایی می باشد که از سمت دولت مورد توجه قرار نگرفته است و بسیاری از دولت مردان بر این بازار نظارت ندارند. اما این موضوع درست نمی باشد چرا که این بازار هر ساله به صورت مکتوب از سوی دولت برای هر بخش از تهران یک قیمت به صورت میانگین معرفی می گردد، این موارد سبب می گردد تا در سال 1402 برای بعضی از محله ها ثبات قیمت ایجاد گردد.

آیا قیمت ملک افزایش خواهد داشت؟

برای بعضی از محله هایی که در حال پیشرفت می باشند، ممکن است این افزایش قیمت را مشاهده کنید. برای نمونه در محله های نوساز در منطقه 2 تهران می توانیم افزایش قیمت چشمگیر را در شهرک غرب تهران بیشتر از سعادت آباد داشته باشیم. از سوی دیگر برای خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران یکی از محله هایی که می توانیم پیشنهاد کنیم خرید آپارتمان های نوساز در شهرک غرب تهران می باشد؛ اما این موضوع تنها خرید آپارتمان در تهران نمی باشد بلکه برای بسیاری که در حوزه ملک پیش بینی هایی انجام داده اند ممکن است سرمایه گذاری پرسودی در سال 1402 به شمار آید.

اما این افزایش قیمت در هر محله ای ممکن است متفاوت باشد. برای نمونه در محله هایی مانند تجریش و نیاوران نیز ما افزایش قیمت را مشاهده خواهیم کرد؛ اما افزایش قیمت در این ناحیه ها به نسبت منطقه 2 تهران ممکن است از درصد کمتری برخوردار باشد. از این رو برای شمایی که در پی خریدی پرسود با قیمت مناسب می باشید با توجه به پیش بینی هایی که برای سال جاری اجرا شده است خرید آپارتمان در منطقه 2 با قیمت مناسب در تهران می تواند یکی از گزینه های عالی به شمار آید.

افزایش قیمت مصالح برای ساخت و ساز

یکی از بخش هایی که شاید سبب گردد تا قیمت های ملکی در سال 1402 افزایش داشته باشد، افزایش قیمت مصالحی مانند آجر باشد. برای بسیاری از افراد این موضوع تعجب آور است، چرا که بسیاری از افراد این تصور را ندارند که قیمت آجر بر قیمت ملک تاثیر گذار است، اما قیمت مصالح از مهم ترین مواردی می باشد که بر قیمت های ملکی بیشترین تاثیر را داشته باشد. از سوی دیگر به علت تورم 50 درصدی قیمت مصالح بسیار بالا رفته است، به علت افزایش هزینه ها امکان اینکه بسیاری از افراد ساخت و سازه های خود را در سال جاری متوقف نمایند نیز بسیار است.به عنوان مثال با وجود گذشت سه ماه از سال می توانید توقف ساخت و ساز های بسیاری را در منطقه 22 تهران مشاهده کنید.

در حال حاضر منطقه 22 تهران یکی از مناطقی می باشد که بیشترین ساخت و ساز ها را در تهران تجربه می نماید. از این رو؛ امکان این موضوع که در سال 1402 بعضی از سازه ها به علت افزایش قیمت مصالح و قیمت نیروی انسانی کار را متوقف نمایند و یا در تاریخ تحویل تاخیر داشته باشند بسیار زیاد است. از این رو برای خرید آپارتمان در شهرک غرب و منطقه 22 تهران حتما به نوع سازه و اندازه پیشرفت آن دقت کنید.

نظارت بیشتر بر قیمت های ملکی

سال جاری یکی از سال های مهمی می باشد که در قرن خواهیم داشت چرا که شعار سال جاری مهار تورم و رشد مالی می باشد. بنابراین با توجه به این موضوع ما در حوزه مسکن ممکن است آشفتگی بازاری را به نسبت پارسال مشاهده نکنیم و نظارت های بسیار سخت گیرانه ای در این حوزه رخ دهد. یکی از نواحی که می توانیم در آن ثبات قیمتی را مشاهده کنیم منطقه 2 تهران و پادشاه آن سعادت آباد می باشد. قیمت خرید مسکن در سعادت آباد تهران در سال گذشته حتی از قیمت خرید ملک در منطقه 1 تهران نیز بیشتر بوده است و سال جاری این منطقه ثبات قیمتی بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

در حال حاضر با گذشت تنها چند ماه از سال 1402 کاهش قیمت شدید در خودرو سبب شده است، افراد زیادی نگران سرمایه های ملکی خود شوند اما ما در بازار سال جاری کاهش قیمتی را تجربه نخواهیم کرد؛ بلکه تنها ثبات قیمت ملکی خواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2321

به "پیش بینی های ملکی در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی های ملکی در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید