ویروس مرس در عمان اولین قربانی خود را گرفت

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: مقامات بهداشت و درمان عمان امروز از اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید تنفسی شبیه به سارس موسوم به ویروس مرس در این کشور خبر دادند.

ویروس مرس در عمان اولین قربانی خود را گرفت

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشت و درمان عمان امروز (یکشنبه) از اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس جدید تنفسی شبیه به سارس موسوم به ویروس مرس در این کشور خبر دادند.

وزارت بهداشت عمان در بیانیه ای توضیح داد: یک فرد 68 ساله که به بیماری های مزمنی چون دیابت، فشار خون، و نارسایی قلبی مبتلا بود، بر اثر ابتلا به ویروس مرس جان خود را از دست داد.

این در حالی است که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ویروس مرس و یا کوروناویروس در شرق عربستان گزارش شده است. بنا بر آخرین گزارش وزارت بهداشت عربستان، شمار تلفات شیوع ویروس مرس در این کشور به 53 کشته افزایش یافته است.

مقامات عربستان اعلام نموده اند که از ماه سپتامبر سال 2012 میلادی تاکنون، 124 مورد ابتلا به ویروس مرس در این کشور ثبت شده است که نشان می دهد بیشترین قربانی این ویروس در دنیا از مردم عربستان بوده اند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت دنیای، این ویروس جدید برای اولین بار در سال 2003 در خاورمیانه دیده شد که حدود 800 نفر را در یک اپیدمی دنیای به کام مرگ کشید.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 311

به "ویروس مرس در عمان اولین قربانی خود را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس مرس در عمان اولین قربانی خود را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید