هوش مصنوعی ماهواره های فضایی را ترجمه می کند

به گزارش مجله خبری تیرول، طبق گزارش جدید آژانس فضایی اروپا، هوش مصنوعی ممکن است کلید استخراج و پردازش دقیق داده های ماهواره ای باشد.

هوش مصنوعی ماهواره های فضایی را ترجمه می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ارث، طبق گزارش جدید آژانس فضایی اروپا (ESA)، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ممکن است کلید استخراج و پردازش دقیق داده های ماهواره ای باشد.

برای انسان یافتن دقیق ترین اطلاعات در این مجموعه داده های عظیم که بیش از 700 ماهواره را شامل می شود، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

نیاز به اطلاعات موثق در مورد سیستم آب و هوایی زمین اکنون بیش از گذشته ضروری است؛ به عنوان مثال تغییر آب و هوا نقدها اساسی را به کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد؛ بنابراین هوش مصنوعی می تواند به ترجمه داده های حیاتی مشاهده زمین کمک کند.

این داده ها شامل بررسی میزان غلظت گازهای گلخانه ای، افزایش سطح دریا و وضعیت یخ های قطبی در جهان است. این سوابق که چهار دهه گذشته را پوشش می دهد پایه و اساس مدل های جهانی آب و هوا است که برای پیش بینی تغییرات آینده استفاده می شود.

کارستن بروکمن از محققان این پژوهش باور دارد، هوش مصنوعی قدرت پرداختن به چالش های فشردهای را دارد که محققان با آن روبرو هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 499

به "هوش مصنوعی ماهواره های فضایی را ترجمه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی ماهواره های فضایی را ترجمه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید