هرآنچه در مورد گوشی ال جی Velvet می دانیم

به گزارش مجله خبری تیرول، با توجه به افزایش رقابت بین گوشی های هوشمند، در این میان بسیاری از محصولات اصلا به چشم نمی آیند و این اتفاقی است که در چند سال گذشته برای شرکت ال جی رخ داده است. اما حالا این شرکت برای سال 2020 می خواهد جانشین G8 را به عنوان ال جی Velvet معرفی کند. آیا این گوشی می تواند بار دیگر نام ال جی را بر سر زبان ها بیندازد؟ در ادامه اطلاعات منتشر شده در مورد این گوشی را مرور می کنیم.

هرآنچه در مورد گوشی ال جی Velvet می دانیم

رویکرد جدید ال جی برای طراحی

در اوایل ماه ژانویه، رندرهای منتسب به ال جی G9 منتشر شد. این رندرها از طرف منابع موثقی منتشر شدند و به نظر می رسید حقیقی هستند ولی در نهایت معین شد که رندرهای موردنظر مربوط به ال جی V60 بوده اند. بعد از گذشت چند ماه، مدتی قبل ال جی طرح های اولیه از جدیدترین گوشی خود را منتشر کرد.

در پنل جلویی شاهد نمایشگر کم حاشیه ای هستیم که در لبه های آن هم خمیدگی اندکی دیده می شود. ماژول دوربین ال جی Velvet هم با بسیاری از گوشی های اندرویدی فرق دارد و ال جی اعلام کرده که برای طراحی آن از قطرات باران الهام گرفته شده است. همچنین در کنار خمیدگی اندک لبه های نمایشگر، در پنل پشتی هم با پنل خمیده در لبه ها سروکار خواهیم داشت.

ال جی هنگام انتشار طرح های اولیه به نام این گوشی اشاره ای نکرد ولی سه روز قبل با انتشار یک تیزر تبلیغاتی کوتاه، نام ال جی Velvet رسما اعلام شد. در این تیزر کوتاه می توانیم جزییات طراحی این گوشی را مشاهده کنیم و در ضمنً نباید عرضه آن در رنگ های متنوع را از قلم بیندازیم.

همان ال جی G9 ولی با نامی جدید

شرکت ال جی طی سال های گذشته برای گوشی های خود از لحاظ برندینگ بسیار ثابت قدم بوده و در این زمینه رویکرد یک دستی اتخاذ کرده است. اما برای سال 2020 اوضاع قرار نیست این گونه باقی بماند. در تاریخ 27 مارس دو گزارش منتشر شد که در آن ها به کنار گذاشتن برندینگ سری G و بهره گیری از نام های جدید اشاره شده است.

کمی بعد از انتشار این گزارش، ال جی هم تایید کرد که گوشی جدید این شرکت Velvet نام دارد که به معنای مخمل است. معرفی نام جدید برای گوشی ها به خودی خود تضمینی برای افزایش فروش محصولات نیست ولی باید بگوییم که گوشی های سری G و V طی سال های گذشته دیگر نمی توانستند توجه زیادی را جلب کنند. حالا که ال جی برای طراحی گوشی جدید خود رویکرد تازه ای را اتخاذ کرده، نام آن هم بهتر است تغییر پیدا کند تا کاربران بیشتری متوجه گوشی موردنظر شوند.

معینات سخت افزاری

در رابطه با معینات سخت افزاری ال جی Velvet اطلاعات زیادی فاش نشده ولی در تیزر منتشر شده آمده که قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپ دراگون 765G خواهد بود. گفته می شود حتی گوشی های پیکسل 5 گوگل هم همراه با این تراشه روانه بازار می شوند. اگرچه شاید برخی کاربران عدم بهره گیری این گوشی از تراشه پرچم دار را مورد انتقاد قرار می دهند، ولی به نظر می رسد چنین کاری یک اقدام هوشمندانه محسوب می شود. نه تنها اسنپ دراگون 765G بسیار قدرتمند به حساب می آید، بلکه بدون داشتن قیمت هنگفت اسنپ دراگون 865 می تواند اینترنت 5G را برای ال جی Velvet به ارمغان بیاورد.

در رابطه با نمایشگر هم مانند G8 به احتمال زیاد با پنل اولد سروکار داریم. با توجه به دیگر گوشی های فعلی و البته نسل قبلی گوشی های ال جی، باید انتظار بهره گیری از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی قابل افزایش را داشته باشیم. در این میان با توجه به تیزر منتشر شده، گوشی ال جی Velvet برخلاف بسیاری از گوشی های رده بالا دارای جک هدفون است.

فقدان سیستم تشخیص دست

گوشی ال جی G8 از دو معینه به نام های Air Motion و Hand ID بهره می برد. معینه اولی به کاربران اجازه می دهد که با حرکت دادن دست خود بر روی گوشی، کارهای مختلفی را انجام دهند و قابلیت دوم هم با اسکن رگ های کف دست، گوشی را آنلاک می کند. این ویژگی ها اگرچه خاص هستند، ولی نتوانستند توجهات زیادی را جلب کنند و در آزمایش های اجرا شده هم عملکرد چندان مناسبی نداشتند.

در طرح های منتشر شده، بریدگی نمایشگر ال جی Velvet آنقدر کوچک است که در آن فضای محدود نمی توان سنسورهای مربوط به این معینه را تعبیه کرد. در ضمنً ال جی V60 هم بدون این قابلیت عرضه شده است. ال جی از جمله شرکت هایی است که به نوآوری های مختلف علاقه دارد و حالا با کنار گذاشتن این قابلیت، باید ببینیم برای جدیدترین گوشی خود چه قابلیت جذابی را معرفی می کند.

تاریخ عرضه و قیمت

در چند سال گذشته، ال جی گوشی های سری G را در ماه فوریه در نمایشگاه MWC بارسلون معرفی کرده است. به طور معین، گوشی های G5، G6 و G8 در این نمایشگاه معرفی شده اند و برای رونمایی از G7 یک مراسم جداگانه در نیویورک برگزار شد.

اما برای سال 2020، ال جی تصمیم گرفت فرمول همیشگی خود را تغییر دهد. اگرچه گوشی های سری V معمولا در نیمه دوم سال معرفی می شوند، اما در ماه فوریه از ال جی V60 رونمایی شد و حدود 3 هفته قبل اعلام شد که در تاریخ 15 می گوشی ال جی Velvet رسما رونمایی می شود.

در رابطه با قیمت گذاری هم امیدواریم ال جی در این زمینه هوشمندانه تصمیم بگیرد. در آمریکا گوشی G8 با قیمت پایه 850 دلاری عرضه شده ولی گوشی جدید V60 با قیمت 800 دلاری معرفی شده و این گوشی از اسنپ دراگون 865 بهره می برد. به همین خاطر ال جی Velvet مبتنی بر اسنپ دراگون 765G باید قیمت مناسب تری داشته باشد و حدس می زنیم قیمت آن بین 600 تا 700 دلار قرار بگیرد.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1011

به "هرآنچه در مورد گوشی ال جی Velvet می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه در مورد گوشی ال جی Velvet می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید