نمایشگر پیکسل 7 پرو مصرف انرژی بسیار بالایی دارد

به گزارش مجله خبری تیرول، سری پیکسل 7 گوگل که اخیراً وارد بازار گوشی های هوشمند پرچم دار شده، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته و به نظر می رسد که آمار و ارقام فروش این سری نو نسبت به نسل قبلی بیشتر باشد. با این حال گزارش نوی که منتشر شده ادعا می کند نمایشگر مدل پرو پرچم دار نو گوگل یعنی پیکسل 7 پرو بسیار تشنه انرژی است و باتری زیادی مصرف می کند.

نمایشگر پیکسل 7 پرو مصرف انرژی بسیار بالایی دارد

به طور کلی باید گفت که نمایشگر گوشی های هوشمند یکی از قطعاتی است که به طور طبیعی مصرف انرژی بالایی دارد، اما تولیدکنندگان گوشی های هوشمند همواره در تلاش اند تا مصرف انرژی این پنل ها را تا حد امکان بهینه کنند. با این حال آن طور که به نظر می رسد، نمایشگر پیکسل 7 پرو مصرف انرژی غیرعادی دارد. کارشناسان وب سایت XDA در هنگام بررسی و آزمایش پرچم دار نو گوگل دریافتند که نمایشگر این گوشی در هنگام اعمال بالاترین سطح از تنظیمات روشنایی صفحه نمایش، شارژ بسیار زیادی مصرف می کند.

با بررسی دقیق تر این موضوع کارشناسان به این نتیجه رسیدند که نمایشگر پیکسل 7 پرو در هنگام اعمال روشنایی نمایشگر 600 نیت، حدود 3.5 تا 4 وات انرژی مصرف می کند و این یعنی نصف مصرف انرژی در حالت حداکثر روشنایی. این در حالی است که هنگام استفاده از حداکثر روشنایی یعنی حدود 1000 نیت، مصرف انرژی به 6 وات می رسد. این نتایج با کارشناسان سایر وب سایت های بررسی گوشی های هوشمند نیز به اشتراک گذاشته شد و آن ها نیز مصرف انرژی بالا و غیرعادی پرچم دار نو گوگل را تأیید کرده اند.

برای مقایسه باید اشاره کنیم که نسل قبلی این گوشی هوشمند یعنی پیکسل 6 پرو در روشنایی 600 نیت حدود 2.9 وات انرژی و در حالت روشنایی حداکثری 800 نیت حدود 4 وات انرژی مصرف می کند. این نتایج همچنین در مقایسه با نوترین پرچم داران سامسونگ یعنی سری گلکسی S22 نیز بالاتر است. گلکسی S22 پلاس در روشنایی 600 نیت تنها 2 وات و در روشنایی 1000 نیت تنها 4 وات از شارژ باتری را مورد استفاده قرار می دهد. البته هنوز مشخص نیست که پیکسل 7 نیز از چنین نمایشگر پرمصرفی بهره می برد یا نه.

کارشناسان وب سایت XDA در این رابطه اعلام کرده اند که تراشه اختصاصی و نو گوگل تنسور G2 دارای حداکثر مصرف انرژی در حدود 10-12 وات است. این موضوع به این معنی است که روی کاغذ تراشه و نمایشگر در مجموع می توانند تا 18 وات انرژی در هنگام اعمال بالاترین تنظیمات روشنایی صفحه نمایش مصرف کنند. اینکه آیا این مسئله روی عمر باتری این گوشی تأثیر می گذارد یا نه، فعلا نمی توانیم جوابی به آن دهیم.

این گزارش نشان می دهد که پیکسل 7 پرو در هنگام اعمال بالاترین روشنایی نمایشگر طی 15 دقیقه حدود 10 درصد از شارژر باتری را کم می کند. باید دید گوگل چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد. برای یادآوری باید اشاره کنیم که گوگل پیکسل 7 پرو مجهز به یک نمایشگر 120 هرتزی است که 6.7 اینچ میزان دارد و از رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل و حداکثر روشنایی نمایشگر 1000 نیت پشتیبانی می کند. تنسور G2 که مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری سامسونگ است، به عنوان قلب تپنده این گوشی انجام وظیفه می کند.

در کنار آن 12 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 و 512 حافظه داخلی در دسترس واقع شده است. گوگل در قاب پشتی این گوشی پرچم دار یک سیستم دوربین سه گانه تعبیه کرده که سنسور اصلی آن ، دوربین 50 مگاپیکسلی Isocell GN1 است. در کنار این سنسور اصلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی IMX38 و سنسور تله فوتوی 48 مگاپیکسلی GM1 سامسونگ به انجام وظیفه می پردازند. از دیگر قابلیت های این گوشی باید به دوربین سلفی 11 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

منبع: 9To5google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2212

به "نمایشگر پیکسل 7 پرو مصرف انرژی بسیار بالایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر پیکسل 7 پرو مصرف انرژی بسیار بالایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید