محوطه باستانی 9 هزار ساله در مسیری پر از نخاله!

به گزارش مجله خبری تیرول، البرز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه اتوبان تهران- کرج- قزوین پرتردد محور کشور اما در کنار آن نازیباترین محور کشور است، گفت: باید جداره های راه، رسیدگی به فضای سبز، ترمیم آسفالت در این محور صورت گیرد، نباید شاهد انباشت زباله در حاشیه آن باشیم.

محوطه باستانی 9 هزار ساله در مسیری پر از نخاله!

علی درویش پور روز سه شنبه 15 بهمن در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر استان ویژه استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی اظهار کرد: اگر به دنبال توسعه، عمران و آبادی در البرز هستیم باید جامع محور باشیم و در تمامی عرصه ها و حوزه ها کار کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کاروان های راهیان نور در ذیل خدمات سفر ادامه داد: پیام این کاروان پیوند میان دو نسل مجاهد و مدافع است.

امروز مردم در مناطق عملیاتی اردوهای راهیان نور به عنوان مکان های زیارتی حضور می یابند و انتظار داریم در اعزام کاروان راهیان نور تمامی دستگاه ها به تکالیف خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه ظرفیت البرز در گردشگری بسیار بالا است اما آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته اضافه نمود: در فرودین ماه سال جاری علیرغم وجود بارندگی ها و تاکیدات بر لغو سفرها حدود 36 میلیون تردد ثبت شده در محورهای مواصلاتی البرز داشتیم اما استان البرز سهم خوبی از حضور این مسافران نداشت، باید 10درصد این تردد آنها را بتوانیم در البرز ماندگار کنیم.

درویش پور با اشاره به اهمیت فعالیت نهادهای ذیل خدمات سفر از جمله راهداری ها، شهرداری ها، بهداشت و درمان برای سفرهای ایمن، خاطره انگیز و ایمن گفت: باید برنامه ای خاص و مضاعف برای ایام نوروز و تابستان ویژه حضور مسافران و گردشگران داشته باشیم.

وی با این توضیح که محوطه ازبکی ظرفیت گردشگری عالی برای البرز است، عنوان کرد: اما راستا عبوری برای دسترسی به آن پر از نخاله های ساختمانی است، چه انتظاری داریم که گردشگر در آنجا حضور یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه شهرداری کرج باید در ورودی شهر از جمله میدان حافظ طراحی های خاص داشته باشد، گفت: در البرز مسافران عبوری تنها مسئله ترافیک را می بینند، باید در ستاد خدمات سفر هر کدام از شهرستان ها پلان تعریف شده ای داشته باشند تا خدمات ویژه مسافران افزایش یابد.

حوزه گردشگری نیاز به ارائه خدمات درجه یک در حد جهانی دارد، در صفحه تبلیغات بیلبوردهای بین راهی باید برای معرفی ظرفیت های گردشگری البرز کار کرد، بحث سرویس دهی در واحدهای بین راهی مهم است.

درویش پور با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تقویت گردشگری در داخل مرزهای کشور است، توضیح داد: برای برگزاری جشن نوروز ملل در 9 اسفندماه سال جاری برنامه ریزی می کنیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اتوبان تهران- کرج- قزوین پرتردد محور کشور اما در کنار آن نازیباترین محور کشور است، گفت: باید جداره های راه، رسیدگی به فضای سبز، ترمیم آسفالت در این محور صورت گیرد، نباید شاهد انباشت زباله در حاشیه آن باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه دسترسی های محور تهران- کرج- قزوین ناایمن است، عنوان کرد: باید از گرمدره تا هشتگرد به معنای واقعی کمربند سبز ایجاد کنیم تا دالان عبوری زیبا برای مسافران باشد، از سویی طرح تعریض نقاط مختلف این اتوبان باید توسط راهداری البرز تا خاتمه سال جاری به اتمام برسد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 851

به "محوطه باستانی 9 هزار ساله در مسیری پر از نخاله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محوطه باستانی 9 هزار ساله در مسیری پر از نخاله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید