لیگ های فوتبال اروپایی؛ نگاهی به رقابت های فوتبال اروپا در فصل 2018 - 2019

به گزارش مجله خبری تیرول، رقابت های فوتبال اروپا در این فصل شاهد برگزاری رقابت های جذاب و زیبایی بود.

لیگ های فوتبال اروپایی؛ نگاهی به رقابت های فوتبال اروپا در فصل 2018 - 2019

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ، رقابت های لیگ های معتبر باشگاه های فوتبال اروپا در کشور های فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و آلمان پیگیری شد و تیم های مدعی آن رقابت جذابی را برای کسب عنوان های مختلف در جام حذفی و لیگ به نمایش گذاشتند اما در سرانجام و در یک اتفاق جالب و بی نظیر دقیقا تیم هایی پیروز به کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ شدند که در سال قبل از آن هم این عنوان را کسب نموده بودند.

لیگ جزیره

رقابت های لیگ فوتبال جزیره در این فصل شاهد رقابت دیدنی و جذاب میان تیم های منچستر سیتی و لیورپول بود. شاگردان گواردیولا که در فصل قبل از آن پیروز به کسب عنوان قهرمانی شده بودند از ابتدای لیگ بازی های جذابی را به نمایش گذاشتند اما آن ها رقیبی قدرتمند به نام لیورپول را رو به روی خود می دیدند که تا هفته آخر پا به پای آن ها جنگید.

تیم فوتبال منچستر سیتی در حالی پیروز به کسب عنوان قهرمانی شد که برای نخستین بار در تاریخ رقابت برای قهرمانی 2 تیم در حالی بود که هر 2 بیش از 90 امتیاز کسب نموده بودند و در نهایت این سیتیزن ها بودند که عنوان قهرمانی شان را تکرار کردند و لیورپولی ها هم حسرتشان 30 ساله شد.

تیم فوتبال منچستر سیتی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی لیگ جزیره برای نخستین بار سه گانه داخلی انگلیس را کسب کرد که تا پیش از این هیچ تیمی پیروز به کسب آن نشده بود. آن ها به جام حذفی و جام اتحادیه هم رسیدند تا سرانجامی خوب را داشته باشند با این حال سیتیزن ها در لیگ قهرمانان ناکام بودند و به جمع 4 تیم سرانجامی نرسیدند.

لیورپول در طرف مقابل اگر چه در لیگ جزیره به جامی نرسید اما توانست با پیروزی مقابل تاتنهام در فینال لیگ قهرمانان اروپا قهرمانی را از آن خود کند. تیم فوتبال چلسی هم که سوم لیگ جزیره شد در فینال رقابت های لیگ اروپا آرسنال را شکست داد و قهرمان اروپا شد تا سومین تیم پیروز انگلیسی این فصل نام بگیرد.

فوتبال انگلیس در مجموع شرایط خوبی را تجربه کرد و 4 تیم از این کشور 4 تیم نهایی فینال لیگ های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را تشکیل دادند که در نوع خود رکوردی جالب بود. اوبانمیانگ از آرسنال به همراه محمد صلاح و مانه از لیورپول در سرانجام این رقابت ها به عنوان آقای گلی رسیدند همچنین لیگ جزیره در سرانجام با میانگین 38 هزار طرفدار دومین رقابت های فوتبال پر بیننده اروپا شد.

لالیگا اسپانیا

تیم فوتبال رئال مادرید در رقابت های سال جاری عملکرد فاجعه باری را به نمایش گذاشت و هیچ جامی نگرفت آن ها همچنین شاهد 3 تغییر روی نیمکت شان بودند که در نوع خود جالب توجه بود همین اتفاق ها باعث شد تا فوتبال اسپانیا که فوتیالی 2 قطبی است جذابیتش را از دست بدهد و بارسلونا به تنهایی یکه تاز رقابت های آن گردد.

آبی اناری پوشان در لالیگا عملکرد خوبی داشتند و در سرانجام خیلی راحت و چند هفته زودتر قهرمانی شان در این رقابت ها را قطعی کردند اما در فینال جام حذفی نتوانستند از سد والنسیا بگذرند تا فصل را بدون جام به سرانجام ببرند.

بارسایی ها در لیگ قهرمانان هم در مرحله نیمه نهایی حذف شدند تا ناکامی اسپانیایی ها را در رقابت ها اروپایی تکمیل نمایند. تا چندی پیش همیشه تیم هایی اسپانیایی یک پای ثابت جام یا حضور در جمع چهار تیم برتر بودند که این اتفاق در این فصل رخ نداد.

در مجموع فوتبال اسپانیا به دلیل خروج کریستیانو رونالدو از آن و ناکامی تیم های اسپانیایی فصل خوبی را سپری نکرد. لیونل مسی که در این فصل دیگر رقیبی به نام رونالدو را نداشت آقای گل این رقابت ها شد.

سری آ ایتالیا

تیم فوتبال یوونتوس همانند چند فصل گذشته در این رقابت ها به قهرمانی رسید این اتفاق در حالی افتاد که سال جاری هم رقیب جدی و قدرتمندی در این لیگ برای بووه ای ها وجود نداشت علاوه بر آن رونالدو پس از ترک رئال به تورین آمد تا در یوونتوس حاضر گردد و همین مسئله باعث تغییر محسوسی در این تیم و لیگ فوتبال ایتالیا شد.

یوونتوس، اما در جام حذفی پیروز نبود و پس از سه عنوان قهرمانی پیاپی توسط آتلانتا حذف شد تا وداع زود هنگامی با این رقابت ها داشته باشد. آن ها همچنین در لیگ قهرمانان هم با وجود ارائه بازی های زیبایی رو به روی اتلتیکو ممنچستر سیتی و درخشش رونالدو تا جمع 8 تیم سرانجامی پیش رفتند، اما مقابل تیم خوب آژاکس باختند و حذف شدند.

دیگر تیم های ایتالیایی هم پیروزیت چندانی نداشتند و نتوانستستند حتی به جمع چهار تیم سرانجامی در لیگ های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا برسند. کولادریارلا از سمپدوریا در سرانجام آقای گل این رقابت ها شد و سری آ هم در مجموع با میانگین 24 هزار تماشاگر چهارمین لیگ پر تماشاگر معتبر اروپایی شد.

بوندس لیگا

تیم های فوتبال دورتموند و بایرن مونیخ در این فصل رقابت های جذاب و دیدنی را پشت سر گذاشتند و پس از چند فصل تکلیف قهرمان بوندس لیگا در هفته آخر معین شد که در نوع خود جالب توجه بود. بایرنی ها در لیگ قهرمانان اروپا پیروز نبودند و توسط لیورپول حذف شدند، اما پیروز به کسب 2 گانه و به قهرمانی جام حذفی آلمان هم رسیدند.

آینتراخت فرانکفورت دیگر تیم آلمانی بود که در این فصل نمایش خوبی داشت و توانست به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا برسد و در نهایت در حالی مقابل چلسی باخت.

لواندوفسکی با 22 گل عنوان آقای گلی این رقابت ها را کسب کرد و رقابت های فوتبال آلمان هم در سرانجام با میانگین 48 هزار تماشاگر پر تماشایی تر رقابت فوتبالی اروپا بود.

لوشامپیونه

رقابت های لیگ فرانسه در این فصل شاهد قهرمانی مجدد تیم فوتبال پاری سن ژرمن بود آن ها اگر چه در این رقابت ها به قهرمانی رسیدند، اما در جام حذفی و لیگ قهرمانان ناکام بودند. استراسبورگ قهرمان جام حذفی شد و تیم های فرانسوی در مجموع عملکرد خوب و درخشانی در رقابت های اروپایی نداشتند.

پاری سن ژرمن که تیم بسیار پر مهره و گران قیمتی است در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر یونایتد حذف شد تا ناکامی فرانسوی ها را تکمیل کند. امباپه از پاری سن ژرمن آقای گل فرانسه شد و رقابت های فوتبال فرانسه هم با میانگین 23 هزار طرفدار رده پنجم لیگ های معتبر فوتبال اروپا را از آن خود کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 238

به "لیگ های فوتبال اروپایی؛ نگاهی به رقابت های فوتبال اروپا در فصل 2018 - 2019" امتیاز دهید

1 کاربر به "لیگ های فوتبال اروپایی؛ نگاهی به رقابت های فوتبال اروپا در فصل 2018 - 2019" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ های فوتبال اروپایی؛ نگاهی به رقابت های فوتبال اروپا در فصل 2018 - 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید