تور اروپا ارزان: لیگ اروپا؛ حقیقت تلخی که ژاوی باید با آن روبرو گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرگزاری خبرنگاران- بارسلونا را پس از سال ها در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا نخواهیم دید.

تور اروپا ارزان: لیگ اروپا؛ حقیقت تلخی که ژاوی باید با آن روبرو گردد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، بارسلونا از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز ماند. به نقل از اسکواوکا، بارسلونا در سرانجام مرحله گروهی لیگ قهرمانانن اروپا، در رده سوم گروه E نهاده شد و به لیگ اروپا راه پیدا کرد. برای اولین بار از فصل 2004-2003، بارسلونا در لیگ اروپا (آن موقع به نام جام یوفا شناخته می شد) حاضر خواهد شد. آخرین مرتبه ای که بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و نتوانست راهی مرحله حذفی شود، به فصل 01-2000 برمی شود. این چهارمین بار در تاریخ باشگاه است که بلوگرانا از صعود به دور حذفی باز می ماند.

بارسلونا شب گذشته در یکی از حساس ترین بازی های خود طی سالیان اخیر در استادیوم آلیانز شهر مونیخ مهمان بایرن بود؛ این ملاقات برای تیم ژاوی هرناندز حکم مرگ زندگی را داشت چراکه آنها برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا محکوم به غلبه بر بایرن مونیخ قدرتمند بودند.

در واقع قابل پیش بینی بود که بنفیکا بتواند در بازی همزمان مقابل دیناموکیف حذف شده به پیروزی دست پیدا کند. از طرفی بارسا در بازی برابر بنفیکا نیز یک یک بار باخته و یک تساوی کسب نموده بود بنابراین فقط و فقط باید بایرن مونیخ را شکست می داد تا از کابوس رفتن به لیگ اروپا جلوگیری کند. بارسایی ها بسیار امیدوار بودند که بتوانند با غلبه بر بایرن مونیخ به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا نمایند. حتی ژاوی نیز پیش از این مسابقه تاکید نموده بود که بارسلونا تیم بزرگی است و تنها با هدف پیروزی بر بایرن به مونیخ می رود. با این حال بلوگرانا شب گذشته یک شکست تلخ را تجربه کرد و با سه گل مغلوب تیم یولیان ناگلزمان شد.

در سمت مقابل همانطور که پیش بینی می شد بنفیکا پیروز شد با دو گل دیناموکیف را شکست دهد تا با توجه به شکست بارسلونا مقابل بایرن این تیم در رده دوم گروه نهاده شده و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. با این تفاسیر حالا باید به شکلی کاملاً باورنکردنی شاهد این باشیم که بارسا در ادامه فصل در لیگ اروپا بازی کند نه لیگ قهرمانان. بارسلونا برای اولین بار در 21 سال اخیر، از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا بازماند. آخرین بار که بارسلونا پیروز به صعود از گروه خود نشد به فصل 01-2000 برمی شود که پایین تر از میلان و لیدزیونایتد راهی جام یوفا شدند.

دور گروهی لیگ قهرمانان برای بارسا به بدترین شکل ممکن تمام شد و این تیم با سه گل به بایرن باخت تا وداعی تلخ با لیگ قهرمانان داشته باشد. دور گروهی برای آبی اناری افتضاح مطلق بود و این تیم تنها پیروز به زدن دو گل شد که هر دو برابر دیناموکیف به ثمر رسید. بارسا در دو بازی رفت و برگشت، شش گل از بایرن دریافت کرد و در دو بازی برابر بنفیکا نیز یک بار 3-0 باخت و در نوکمپ نیز به تساوی بدون گل رسید. بارسا با هفت امتیاز در رده سوم ایستاد و حال باید در مرحله پلی آف لیگ اروپا به میدان برود. از 20 سال پیش سابقه نداشت که بارسلونا در لیگ اروپا بازی کند. این بعلاوه برای چهارمین بار بود که بارسا نتوانست از دور گروهی لیگ قهرمانان صعود کند. بارسا 29 بار در این مرحله حاضر بوده است.

با وجود حذف تاریخی بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا، اثری از غم و اندوه در چهره لنگلت دیده نشد! بارسلونا پس از 21 سال از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا باز ماند و در همان دور گروهی حذف شد. بعد از شکست 3-0 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ، چهره خندان کلمن لنگله در حال خوش و بش با لواندوفسکی به شدت مورد توجه طرفداران بارسلونا و کاربران در شبکه های اجتماعی نهاده شد.

ژاوی، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی گفت: حالا دوره جدیدی آغاز می شود. قلب من بارسایی است و به همین علت روبرو شدن با واقعیت مرا بسیار آزار می دهد. باید کوشش کنیم تا بارسلونا را به لیگ قهرمانان اروپا برگردانیم. به خاطر نتیجه ای که به دست امده احساس مسئولیت می کنم. نتوانستیم رقابت کنیم، انتظار نمایش دیگری داشتم؛ باید تغییراتی ایجاد کنیم.

حقیقت این است که بایرن مونیخ از ما بهتر بود، آنها روی جریان بازی تسلط داشتند و توانستند فزونی خودشان را به ما دیکته نمایند. ما تمام کوششمان را انجام دادیم، آنها را از بالا پرس کردیم و توپ را می رباییدیم اما خیلی زود، زور آنها بر ما چربید. لیگ اروپا؟ حالا باید در آن قهرمان شویم؛ باید در تک تک بازی ها پیروز شویم و جام را بالای سر ببریم. این یک واقعیت است، که مرا هم عصبی می نماید و قابل قبول نیست. اما باید با آن روبرو شویم و به کارمان ادامه دهیم. چاره دیگری نداریم جز اینکه از صفر آغاز کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2148

به "تور اروپا ارزان: لیگ اروپا؛ حقیقت تلخی که ژاوی باید با آن روبرو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: لیگ اروپا؛ حقیقت تلخی که ژاوی باید با آن روبرو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید