فقط یک طلا سهم ایران در 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا

به گزارش مجله خبری تیرول، 5 وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب یک طلا، 2 مدال نقره و یک برنز برای ایران به پایان رسید.

فقط یک طلا سهم ایران در 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگاران، در انتها رقابت های 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2021 در قزاقستان، علیرضا سرلک نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در ملاقات نهایی برابر کومار راوی دارنده مدال برنز دنیا از هند با نتیجه 9 بر 4 باخت و به مدال نقره رسید.

سرلک پیش از این در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان 10 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل بیلال از پاکستان 3 بر صفر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. سرلک برای رسیدن به فینال نیز با نتیجه 5 بر یک از سد یوتو تاکشیتا از ژاپن گذشت و فینالیست شد.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در ملاقات رده بندی مقابل نودیر رحیم اف از ازبکستان با نتیجه نادر رحیم اف از ازبکستان با ضربه فنی به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. در این وزن تاکوتو اتوگورو دارنده مدال طلای دنیا 2018 به عنوان قهرمانی رسید و باجرانگ از هند دوم شد.

قیاسی پیش از این در دور نخست برابر کریم جوجاکوف از ترکمنستان 6 بر 2 پیروز شد. وی در دور بعد و در یک چهارم نهایی نیز برابر علی بیک عثمان اف از قرقیزستان 7 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت اما در نیمه نهایی برابر تاکوتو اوتوگورو دارنده مدال طلای دنیا از ژاپن 8 بر 2 باخت و به ملاقات رده بندی رفت.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در ملاقات فینال مقابل بیونگ مینگ گانگ از کره جنوبی با نتیجه 5 بر 3 باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

سوادکوهی پیش از این در دور نخست به مصاف ریوکی یوشیدا از ژاپن رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. وی در مبارزه دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه 14 بر 10 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی به مصاف یوسربایف از قزاقستان رفت و 8 بر 2 به برتری رسید و فینالیست شد.

در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی آخرین نماینده ایران در 5 وزن نخست قهرمانی آسیا، در ملاقات فینال مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید و صاحب تنها طلای ایران در 5 وزن نخست شد.

شعبانی پیش از این در دور اول استراحت کرد، سپس مقابل مین وون سئو از کره جنوبی با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر کادیان از هند 10 بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

امیرحسین حسینی دیگر نماینده ایران در 5 وزن نخست بود که در همان دور نخست برابر کاران از هند 3 بر یک باخت و حذف شد. در این وزن تالگت از قزاقستان در ملاقات فینال با نتیجه 6 بر 2 مقابل سراج الدین حسن اف ازبک پیروز شد و به مدال طلا رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1666

به "فقط یک طلا سهم ایران در 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط یک طلا سهم ایران در 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید