علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟

به گزارش مجله خبری تیرول، استقبال مهمانداران از مسافران

تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که چرا در هنگام سوار هواپیما شدن، خدمه و مهمانداران پرواز به شما خوش آمد می گویند؟ واقعیت این است که تنها با فکر کردن و بدون کمی تحقیق کردن تا به حال کسی راز استقبال مهمانداران از مسافران را نتوانسته کشف نکرده است! امروز ما در خبرنگاران تصمیم داریم تا راز استقبال مهمانداران هواپیما از مسافران را برای شما برملا سازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟

همه چیز درباره استقبال مهمانداران از مسافران

همه ما در هنگام سوار شدن به هواپیما چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی، با استقبال مهمانداران و خدمه هواپیما تا به الان روبرو شده ایم. مهماندارن هواپیما بر اساس برنامه از پیش مشخص شده ای هم در جلوی درب هواپیما می ایستند و عده ای از آن ها در طول راهروی کابین قرار می گیرند تا به امور مسافران رسیدگی نمایند و آن ها را برای سفر آماده نمایند. رسیدگی به امور مسافرین از ابتدا تا به انتهای پرواز، برآوردن احتیاجهای آن ها در طول پرواز، پذیرایی از مسافران، آموزش نکات ایمنی در طول پرواز و بسیاری از امور دیگر. بیایید تا در این زمینه به توافق برسیم! با این حال که سفرهای هوایی یکی از امن ترین راه ها برای سفر کردن است اما با این حال، این روش از سفر کردن با سایر وسایل حمل و نقل امن تر است.

با این حال اگر در پرواز با مشکل روبرو شوید و یا خطری آن ها را تهدید نماید، واقعا یک ضایعه جبران ناپذیر پیش خواهد آمد. از این رو ایرلاین ها همواره از افرادی برای شغل به ظاهر ساده اما مهم و حساس مهمانداری استفاده می نمایند که علاوه بر دارا بودن مهارت هایی خاص و لازم، امنیت مسافران را بتوانند با مسئولیت پذیری حفظ نمایند. یکی از همین مهارت ها که هم ذاتی است و هم اکتسابی، آنالیز سریع مسافران توسط مهمانداران است.

همواره یکی از بهترین ها و با تجربه ترین مهانداران هواپیما در هنگام ورود شما به هواپیما، در راستای وظیفه تعریف شده استقبال مهمانداران از مسافران از شما استقبال می نماید اما این استقبال یک وجه دیگری به غیر از خوشامدگویی هم دارد که شما از آن خبر ندارید. در واقع شخصی که در جلوی درب هواپیما ایستاده است، با هدف خوشامدگویی یک آنالیز کلی و ارزیابی سریعی از هر مسافر انجام می دهد. ارزیابی و آنالیز سریع مهمانداران از هر یک از مسافران طی چند ثانیه و با اطمینان از این امر صورت می گیرد که وقتی هواپیما در فاصله چندین هزار پایی از سطح زمین قرار گرفته است، هیچ مسئله ای در داخل هواپیما ایجاد ننمایند.

همین یک دلیل ساده که مطمئنا دارای ضریب خطا هم می باشد، دلیل و انگیزه ای مهم برای ایرلاین های مختلف است که این امر را به صورت یک اصل و قانون درآورده و همه کارمندان و مهمانداران خود را موظف نمایند که در کنار اصل خدمات رسانی به مسافران و یا به عبارتی دیگر، استقبال مهمانداران از مسافران در پی حفظ امنیتشان و آنالیز آن ها صورت بگیرد. این کار مهمانداران را نباید دست کم گرفت زیرا آن ها با دیدن کمترین مورد شک برانگیزی می توانند تا جان چندین نفر را نجات دهند. البته این همه چیز در زمینه استقبال مهمانداران از مسافران نیست.

طبق گفته یکی از مهمانداران با تجربه و کارکشته یکی از ایرلاین های مشهور، وظیفه استقبال از مسافران باعث می گردد تا مسافران احساس نمایند که کادر پروازی که وظیفه همراهی آنان را دارد؛ مهربان، مهما ن نواز و قابل اعتماد هستند. به هرحال این حقیقت است که در پس مهربانی مهمانداران در زمانی که در حال آنالیز کارت های پرواز مسافران هستند، آن ها در واقع کوشش می نمایند تا شخصیت هر مسافر را تنها در چند ثانیه تجزیه و تحلیل نمایند. در تجزیه و تحلیلی که در حین استقبال مهمانداران از مسافران هواپیما صورت می گیرد، مسافران از جهات مختلفی مورد آنالیز قرار می گیرند.

به طور مثال؛ اولین موردی که تحت آنالیز قرار می گیرد این است که آیا مسافران پرواز پیش رو در وضعیت مناسبی قرار دارند؟ در هنگام استقبال مهمانداران از مسافران هواپیما، آن ها می توانند تا از ورود افرادی که مثلا به دلیل استفاده از بعضی از نوشیدنی ها در وضعیت مناسبی قرار ندارند، جلوگیری نمایند. علت این جلوگیری این است که ممکن است این افراد در طول پرواز خطری را برای امنیت پرواز ایجاد نمایند. سوال بعدی که در پیش روی یک مهماندار قرار گرفته است این است که آیا در بین مسافران مهمانداری از سایر شرکت های هواپیمایی در پرواز حضور دارد یا خیر؟ این سوال بسیار کلیدی است زیرا، دلیل شناسایی این افراد در بین مسافران پرواز به این دلیل است که کلیه مهمانداران برای کلیه موقعیت های احتمالی در طول پرواز آموزش دیده اند و می توانند در صورت احتیاج از آن ها یاری گرفت.

یکی دیگر از دلایلی که باعث استقبال مهمانداران از مسافران می باشد این است که؛ مهمانداران تشخیص دهند که آیا یک مسافر و یا در کل مسافران دچار ترس و نگرانی هستند؟ مهمانداران در ابتدا و طول پرواز ضمن آرام کردن این دسته از مسافران، با استفاده از تکنیک هایی که اموزش دیده اند آن ها را از این حالت غالب خارج می نمایند. در حین استقبال مهمانداران از مسافران آن ها اگر شخصی را با مشخصات فیزیکی قوی را ببیند، سعی می نمایند تا صورت و جایگاه او را به خاطر بسپارند تا در صورت وقوع موقعیتی خطرناک در هواپیما و در طول پرواز از او یاری بگیرند. یکی از دلایل مهمی که مهمانداران به آنالیز مسافران در طول پرواز می پردازند این است که آیا مسافران پرواز مرتکب اعمال غیر قانونی می شوند و یا قصد آن را دارند؟ بعضی از مسافران سعی می نمایند تا حیوانات خانگی یا اشیای ممنوعه خود را به صورت غیر قانونی و در داخل کیف دستی وارد هواپیما نمایند.

در این مورد نیز مهمانداران پس از خوشامدگویی به دقت مسافران را به هنگام جا به جایی بار و قرار دادن لوازم در قفسه های بالای سر در نظر می گیرند. مورد دیگری که مهمانداران هواپیما به آنالیز آن می پردازند این است که آیا در بین مسافران فردی هم هست که دچار بیماری شده باشد؟ به هر حال، همواره این امکان وجود دارد تا در بین مسافران فردی بیمار، دارای نقص عضو و یا دچار محدودیت های ذهنی و جسمی دچار مشکل ترس از پرواز حضور داشته باشد. بنابراین، شناسایی این گروه از مسافران این امکان را فراهم می کند تا در صورت امکان، محل نشستن وی را تغییر داده و اطمینان حاصل نمایند که در صورت لزوم می توانند به او یاری نمایند. نکته قابل توجه این است که کلیه کادر پرواز با یاری های اولیه پزشکی آشنایی دارند. مهمانداران هواپیما به این مورد هم بسیار دقت می نمایند که آیا در بین مسافران شخصی مضطرب با نشانه های ترس از پرواز حضور دارد یا خیر؟ اگر کسی با همچین مشخصاتی را ببینند، حتما به آن قوت قلب خواهند داد و مراقب او تا خاتمه پرواز هستند.

آخرین نکته درباره استقبال مهمانداران از مسافران

در آخر باید این نکته را حتما در زمینه استقبال مهمانداران از مسافران اضافه کنیم که کادر مهماندارن پرواز از همه نظر اموزش می بینند و مورد آزمایش قرار می گیرند و بعد اجازه حضور در هواپیما را دریافت می نمایند. این افراد از بدو ورود مسافران و تا آخرین لحظه حضور آنان، به فکر تمامی امور آنان هستند.

منبع: airporteasy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 203

به "علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت استقبال مهمانداران از مسافران در هنگام ورود چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید