تور فیلیپین: حضور ناشران فیلیپینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با شعار فرهنگ و هویت

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، فیلیپین یکی از کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت توانست در بین شرکت کنندگان توجه خبرنگاران و کارشناسان حوزه صنعت چاپ کتاب را به خود جلب کند و حتی خود مسئولان نمایشگاه برنامه های ویژه ای برای معرفی کتاب های عرضه شده به وسیله وزارت فرهنگ فیلیپین در نظر گرفتند.

تور فیلیپین: حضور ناشران فیلیپینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با شعار فرهنگ و هویت

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

فیلیپین از سال 2014 به طور مستمر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشته؛ ولی سال جاری وزارت فرهنگ و ادبیات این کشور با مشارکت اداره توسعه ملی کتاب حضورش را نسبت به سال های گذشته بسیار پررنگ تر نموده بود و ظاهراً غلظت این رنگ در سال های آینده نیز بیشتر خواهد شد.

بر اساس این گزارش فیلیپین در سال 2025 به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آلمان حضور خواهد داشت و به همین دلیل مسئولان این کشور جنوب شرقی آسیا برنامه ها و تدارک های بسیاری برای حضور قوی در این نمایشگاه پیش بینی نموده اند. سال جاری فیلیپینی ها با شعار هویت و فرهنگ با 15 ناشر برتر خود در فرانکفورت حاضر شده بودند و به گفته مدیران حاضر در غرفه این کشور در هفتاد و سومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال های آینده برنامه های گسترده ای برای نمایشگاه مذکور در نظر گرفته خواهد شد.

برایان اوکامپو، مدیر غرفه فیلیپین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت -که با لباس سنتی مردم این کشور در سالن های نمایشگاه حاضر شده بود- گفت: سال جاری سعی کردیم تمام ظرفیت نشر کشور فیلیپین را به شرکت نمایندگان معرفی کنیم؛ ولی به طور حتم این ظرفیت چیزی نیست که در نمایشگاه عرضه کردیم و در نظر داریم با برنامه های بهتری در سال های آینده شرکت کنیم.

وی گفت: در کشور فیلیپین حدود 850 ناشر فعالیت می نمایند که بیشتر آنها در زمینه چاپ کتاب های آموزشی فعالیت می نمایند و در واقع بیش از 80درصد عایدی ناشران به وسیله این کتاب هاست؛ ولی سعی داریم با همکاری شرکت های آلمانی مثل لیتپروم (Litprom) سهم کتاب های داستان و معرفی آنها به دیگر کشورها را افزایش دهیم.

وی اضافه نمود: حضور قوی سال جاری ناشران فیلیپینی در نمایشگاه قدمی اولیه برای حضور بیشتر و قوی تر فرهنگ و ادبیات کشور برای سال های آینده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1912

به "تور فیلیپین: حضور ناشران فیلیپینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با شعار فرهنگ و هویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین: حضور ناشران فیلیپینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با شعار فرهنگ و هویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید