حالت فوق العاده در الحدیده یمن پس از شیوع تب دنگی و مالاریا

به گزارش مجله خبری تیرول، دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) به علت شیوع تب دنگی و مالاریا در استان الحدیده حالت فوق العاده اعلام کرد.

حالت فوق العاده در الحدیده یمن پس از شیوع تب دنگی و مالاریا

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی از ثبت 116هزار و 552 مورد قطعی ابتلا به بیماری مالاریا و ثبت 500 هزار مورد مشکوک به این بیماری و همچنین 23 هزار مورد ابتلا به بیماری تب دنگی خبر داد.

او ادامه داد: فوت 11 نفر به خاطر ابتلا به تب دنگی تایید و 51 گزارش فوت ناشی از این بیماری نیز به دست ما رسیده است.

در نتیجه نا بسامانی زیر ساخت ها در پی تجاوزهای ائتلاف سعودی و هم زمان با فرارسیدن موسم باران، وزارت بهداشت یمن زنگ هشدار شیوع این بیماری ها را به صدا در آورده است و مسئولان این کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری ها اقدام به راه اندازی کمپین گسترده ای کرده اند.

به گزارش خبرگزاری سبأ یمن، وزیر بهداشت دولت نجات ملی با اشاره به این که کمپین با دو محور پیشگیری و درمان فعالیت می کند، تاکید کرد: بیشتر این بیماری ها از مناطق تحت کنترل اشغال گران منتقل می شود.

یمن که از فقیرترین کشورهای جهان به شمار می رود، از ششم فرورین سال 1394، مورد حمله گسترده ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار گرفته است.

این جنگ خانمان سوز که نتیجه ای جز ویرانی و کشتار در یمن به همراه نداشته همچنان ادامه دارد. اقتصاد یمن در اثر این جنگ و محاصره از بین رفته است و اوضاع انسانی این کشور که از کمبود مواد غذایی و امکانات بهداشتی رنج می برد، روز به رو وخیم تر می شود.

در صورت فراگیری بیماری مسری و عفونی تب دنگی در یمن، خطر مرگ و میر گسترده این کشور فقیر را تهدید می کند.

گرچه جنایات ائتلاف سعودی در همه جای یمن قابل مشاهده است، اما شهر بندری الحدیده به خاطر برخورداری از موقعیت راهبردی، بیش از شهرهای دیگر یمن مورد حمله قرار گرفته و مردم این بندر دچار بدترین شرایط انسانی هستند.

بندر الحدیده در 265 کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار گرفته است و بیش از 70 درصد کمک های بین المللی و بشردوستانه از این بندر وارد یمن می شود.

اندکی بعد از آغاز جنگ یمن، ائتلاف سعودی یمن را تحت محاصره دریایی قرار داد تا سلاح برای ارتش و کمیته های مردمی ارسال نشود. این محاصره دریایی مانع ورود غذا؛ دارو و سوخت به کشور شد. یمن بالای 85 درصد از غذا و داروی خود را وارد می کند که بیشتر این واردات هم از طریق دریا صورت می گیرد.

نیروهای ائتلاف مانع ورود کشتی ها به بنادر یمن شدند و یا آنها را وادار به تغییر راستا کردند. جنگ در بنادری مانند الحدیده، بزرگ ترین بندر ورود کالا به کشور سخت تر شد و به تبع آن هم قحطی سراسر کشور را فرا گرفت.

دولت فراری و مستعفی یمن با جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که 13 دسامبر سال گذشته (22 آذر 97) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی دست یافته بودند اما این توافق ها بار توسط ائتلاف سعودی نقض شده است.

  • آغاز به کار وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در عدن
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 652

به "حالت فوق العاده در الحدیده یمن پس از شیوع تب دنگی و مالاریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حالت فوق العاده در الحدیده یمن پس از شیوع تب دنگی و مالاریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید