جلوگیری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران : معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در چند روز آینده در اغلب نقاط کشور به دلیل بارش های بهاری احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها و آب گرفتگی معابر وجود دارد بنابراین از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری گردد.

جلوگیری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمد اصغری در تشریح آخرین شرایط جوی کشور بیان نمود: امروز در نواحی شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای آدینه و شنبه پیشِ رو علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در استان های اصفهان، یزد و شرق فارس بارش باران خواهیم داشت.

وی گفت: روز شنبه 18 اردیبهشت سامانه بارشی در شمال غرب تضعیف می گردد و به تدریج در نواحی شمال شرق شدت می یابد و در بخش هایی از شرق کشور نیز فعالیت خواهد داشت.

اصغری بیان نمود: در مناطقی که ذکر شد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، آب گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه های سست وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می گردد خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه های موقت و سست و عدم عبور از جاده های آب گرفته، در دستور کار باشد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه 19 اردیبهشت در نوار شمالی و شرقی کشور و بخش هایی از یزد، اصفهان و کرمان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

اصغری بیان نمود: روز دوشنبه 20 اردیبهشت در سواحل خزر، دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، همچنین در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان بارش باران خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر روزهای امروز و فردا مواج و توفانی است، گفت: بعد از ظهر امروز در سواحل خزر بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 31 و 21 درجه خواهد بود.

اصغری افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 40 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1701

به "جلوگیری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تردد و توقف در کنار رودخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید