جادوی رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله خبری تیرول، دکوراسیون داخلی یکی از پر طرفدارترین موضوعات در صنعت معماری ست که امروزه مورد توجه طراحان, معماران و صاحب خانه ها قرار گرفته است. طراحی داخلی به منزله ایجاد فضایی زیبا و دوست داشتنی طبق سلیقه افراد است. فضایی که با حضور در آن حس آرامش و راحتی به فرد دست دهد و دغدغه های روزمره را از افراد دور نماید. مهمترین فاکتور در دکوراسیون داخلی منازل رنگ است. انتخاب رنگ دکوراسیون سلیقه ای ست و با توجه به روحیه و سلیقه افراد در طراحی داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. الگوهای رنگی متفاوتی را میتوان در فضای خانه اعمال نمود که از بین آنها الگوی رنگ نارنجی و آبی حسی متفاوت در فضا ایجاد میکنند و زیبایی بی نظیری به نمایش میگذارند.

جادوی رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ آبی و نارنجی در فضای اتاق, یک ترکیب رنگی مدرن و زیبا برای دکوراسیون داخلی به ارمغان می آورد. تلفیق رنگ گرم نارنجی و رنگ سرد آبی, حسی سرشار از آرامش در فضا پراکنده نموده و نوعی تعادل در فضای پر زرق و برق خانه های امروزی ایجاد میکند. با به کارگیری رنگ نارنجی که مانند سایر رنگ های گرم انرژی, حرارت و نشاط را به فضا منتقل میکنند و رنگ آبی روشن که حسی خنک و تازه دارد, میتوان به دکوراسیونی ایده آل و دوست داشتنی دست یافت.

تن های پر رنگ نارنجی حسی خوشبینانه, نرم و انرژی زا منتقل میکنند. در مقابل رنگ آبی روشن رنگی سرد و ملایم است. در پالت رنگی اتاقی که در آن از رنگ نارنجی برای طراحی دکوراسیون استفاده شده, رنگ آبی تعادل و هارمونی ایجاد میکند. تمام سایه های رنگ آبی, سبز, بنفش تیره و روشن, خاکستری, زرد و قرمز را میتوان به الگوی رنگ آبی و نارنجی افزود. این ترکیب رنگی به ایجاد دکوراسیونی جذاب, رنگارنگ و انرژی بخش منجر میشود که چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند.

رنگ های نارنجی دراماتیک و قوی هستند. الگوی رنگ آبی و نارنجی میتواند تمام رنگ های خنثی تیره و روشن را در برگیرد. همانطور که وقتی به غروب زیبای خورشید نگاه میکنید میتوانید انواع رنگ هایی که در آسمان پدیدار میشوند را در طیف های مختلف ببینید از جمله رنگ آبی, سبز, بنفش, زرد, قرمز, صورتی و … . رنگ نارنجی انرژی و گرما را وارد الگوی رنگی در طراحی داخلی میکند, بنابراین برای ایجاد تعادل در فضا باید این رنگ را به صورت ترکیبی با رنگ های سرد به کار برد.

دکوراسیون خانه ای که با رنگ نارنجی طراحی شده بسیار گرم, روشن, انرژی بخش و پر هیجان است. رنگ آبی روشن نیز بهترین رنگ برای ایجاد آرامش و حسی عالی در فضای خانه محسوب میشود. این رنگ با سایر رنگ هایی که عمق و جذابیت به طراحی داخلی مدرن اضافه میکنند همخوانی دارد. رنگ نارنجی برای طراحی یک دیوار هنری عالی ست و پارچه هایی که با این رنگ طراحی شده اند به دکوراسیون گرما و راحتی می افزایند. این رنگ با طیف روشن اکسسوری های مبلمان و دکور را به جزئیاتی قابل توجه در خانه تبدیل میکند که حس و حالی عالی به فضای خانه میبخشند.

برای استفاده از رنگ های نارنجی در دکوراسیون داخلی شما میتوانید نارنجی کمرنگ را به طیف های مختلف رنگ آبی, تن های پررنگ نارنجی و یا ترکیب این دو رنگ در کنار هم به کار ببرید. علاوه بر آن برای ایجاد جذایت و زیبایی به الگوی رنگ خود میتوانید از تن های رنگارنگ نیز استفاده نمائید, خصوصاً برای دکوراسیون اتاق کودک. رنگ های آبی روشن الگوی رنگ نارنجی را آرامبخش میکنند و به همین دلیل ترکیب آبی و نارنجی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب, اتاق نهارخوری و آشپزخانه مناسب میباشد.

نارنجی هلویی ترکیبی از رنگ نارنجی و سفید است. رنگ هلویی سایه ای نرم و لطیف از نارنجی خالص است و برای طراحی داخلی رنگی آرامبخش و ملایم به شمار میرود. این طیف رنگ برای دکوراسیون خانه های امروزی بسیار مدرن و رمانتیک بوده و آن را میتوان در هر قسمت از خانه مورد استفاده قرار داد. این رنگ مناسب تمام فضای کوچک و یا بزرگ میباشد.

افزودن رنگ سفید به ترکیب رنگ آبی و نارنجی تازگی و سرزندگی به دکوراسیون مدرن میبخشد و یک طراحی روشن و نرم ایجاد میکند. علاوه بر آن افزودن رنگ های قهوه ای, مشکی و خاکستری نیز به این الگوی رنگ زیبایی و راحتی را به ارمغان می آورد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 674

به "جادوی رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جادوی رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید