تورنتو کانادا، شهر سریع ترین ها

به گزارش مجله خبری تیرول، امکانات بسیار زیاد و وسیعی در شهر تورنتو وجود دارند، به گونه ای که انتخاب موردی برای آنالیز بسیار سخت است. تورنتو یکی از مهاجر پذیر ترین شهرهای جهان است، در نتیجه از نظر تنوع فرهنگی یکی از بزرگترین شهرهای این سیاره می باشد. از این رو احتیاج به این دارد تا در بعضی زمینه ها سریع ترین امکانات و برترین سرویس ها را در اختیار ساکنین خود قرار دهد. در ادامه به بیان خصوصیاتی می پردازیم که شهر تورنتو در آن سریع ترین است.

تورنتو کانادا، شهر سریع ترین ها

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

تورنتو و سریع ترین رشد جمعیت در آمریکای شمالی

تورنتو شهری است که روزانه در زمینه های مختلف بزرگ تر و گسترده تر می گردد، اما زمینه ای که در آن سریع ترین رشد را دارد، جمعیت این شهر است. جمعیت شهر تورنتو به صورت انفجاری در حال افزایش است. در واقع بر اساس داده های سر شماری صورت گرفته، جمعیت تورنتو با نسبت بسیار زیادی نسبت به تمامی شهر های ناحیه آمریکای شمالی در حال افزایش است. در واقع تورنتو سریع ترین رشد جمعیت در این قاره را دارا می باشد. دلیل این افزایش جمعیت ورود مهاجران خارجی به تورنتو است زیرا این شهر یکی از کلان شهرهای آمریکای شمالی و بازار اصلی کانادا به حساب می آید. بر اساس گزارش بانک سلطنتی کانادا، شهر تورنتو همچون منبعی قوی است که افراد مستعد و فعال در زمینه های مختلف، علی الخصوص مهاجران با استعداد از کشورهای مختلف را به خود جذب می نماید. در واقع میزان ورود جمعیت بسیار بیشتر از جمعیتی است که از این شهر خارج شده اند. دلیل دیگر رشد سریع جمعیت، وجود مراکز آموزش عالی معتبر و برتر در سطح جهانی، همچون دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، در این شهر است که باعث شده دانشجویان زیادی به تورنتو بیایند.

دانشگاه تورنتو

تورنتو سریع ترین در ساخت و ساز

صنعت ساختمان در کانادا رو به افزایش گذاشته است و نشانی از توقف در شهرهای بزرگ این کشور، از جمله تورنتو، دیده نمی گردد. در نتیجه فرصت های شغلی متعددی در سراسر کانادا ایجاد شده است که تورنتو و ونکوور پیشگام در این زمینه هستند.

با افزایش جمعیت کشور کانادا، صنعت ساخت و ساز این کشور با مشکل بزرگی روبرو شد، به گونه ای که قیمت مسکن در شهرهای انتاریو و بریتیش کلمبیا افزایش چشمگیری یافت. از این رو بسیاری از مردم مجبور شدند به شهرهای دیگر مهاجرت نمایند. با توجه به زیرساخت ها بهترین گزینه شهر تورنتو بود. صنعت ساختمان سازی در تورنتو به شدت در حال افزایش است. در سال 2017، سرعت ساخت و ساز کمی با رکود روبرو شد. یکی از مشکلاتی که صنعت ساخت و ساز تورنتو با آن روبرو بود، کمبود نیروی کار متخصص و ماهر در این زمینه بود اما در سال 2018، پیمانکاران با استخدام کارگران متعدد و زیاد از کشورهای مختلف سعی در بهبود سرعت ساختمان سازی در این شهر داشتند. در نتیجه، در سال 2018 عنوان سریع ترین صنعت ساختمان سازی در کشور کانادا به شهر تورنتو اختصاص داده شد. با توجه به ورود بیش از حد جمعیت به این شهر، قیمت مسکن نیز در تورنتو رو به افزایش گذاشته است. با این حال هنوز هم سرعت ساختمان سازی در این شهر از سرعت افزایش جمعیت تورنتو کمتر است و پیشبینی می گردد در آینده مشکلاتی در این زمینه به وجود بیاید. راه حلی که برای رفع کردن این مشکل اندیشیده شده است، ایجاد شهرهایی در اطراف تورنتو و فاصله نزدیک است، تا شاید بتوان از این طریق بخشی از جمعیت را با توجه به قیمت ها به این بخش های تازه تاسیس سوق داد.

سریع ترین اینترنت کانادا

افزایش سریع جمعیت باعث بروز مشکلاتی در زمینه های مختلف خواهد شد، اما جای نگرانی نیست زیرا تورنتو شهری است با سریع ترین امکانات در همه زمینه ها. به عنوان مثال، کشور کانادا در رده بندی سریع ترین اینترنت جهان در رده 17 ام قرار گرفته است. اما این موضوع دلیل نشده تا شرکت های مختلف به احداث سامانه های سریع اینترنت در تورنتو اقدام ننمایند. بنابر گزارش فیس بود در سال 2018 بیش از 90 درصد مردم کانادا به اینترنت دسترسی دارند و 86 درصد خانه ها نیز دارای اینترنت هستند. بر اساس آنالیز های صورت گرفته از تمامی شهرهای کانادا، شهر تورنتو با اختلاف سریع ترین اینترنت را دارا است. شرکت های اینترنتی بزرگ در این شهر وجود دارند که اینترنتی با سرعت واقعی آپلود بالا ارئه می دهند. دو شرکت اصلی در این زمینه شرکت بل و شرکت راجزر هستند که سریع ترین سرعت اینترنت در تورنتو را دارا می باشند.

سریع ترین رشد شغلی

بر اساس گزارش سازمان استعداد تکنولوژی آمریکای شمالی در سال 2018، تورنتو 22.500 شغل جدید ایجاد نموده است. این در حالی است شهر بزرگ مانند نیویورک و سانفرانسیکو به ترتیب 5.370 و 11.540 شغل تکنولوژیکی ایجاد نموده اند. بر اساس این گزارش، شهر تورنتو سریع ترین میزان فراوری شغل را دارا بوده و دیگر شهرها را تحت الشعاع خود قرار داده است. در واقع این گزارش و نتیجه آن برای متخصصین این حوضه چندان تعجب برانگیز نبوده است. به عنوان نمونه، لارا توروی، مدیر رسانه و روابط عمومی شرکت مارس، در این باره می گوید: در واقع من یقین دارم که سرعت رشد تکنولوژی در تورنتو به شدت زیاد است. بسیاری از متخصصین گمان می نمایند شهر تورنتو هنوز به کمال نرسیده و در مراحل ابتدایی است در حالی که آنالیز زیرساخت های اینترنتی و میزان افزایش شغل انفجاری در این شهر نشان می دهد که آنها سخت در اشتباه هستند. در واقع تورنتو یکی از شهرهای پیشرو در زمینه خلاقیت و نوآوری است. در واقع دلیل این پیشرفت علاوه بر زیرساخت های اینترنتی، استعدادهای محلی هستند که در این شهر قرار دارند و امکانات به نحوی در اختیار آنها گذاشته شده است که می توانند خلاقیت و نوآوری خود را بدون هیچ گونه محدودیتی بروز دهند. بر اساس گزارشات CBRE کیفیت نیروی کار در این شهر نمره بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش تورنتو در این رده بندی بالاتر از شهرهای آمریکایی میامی، دالاس، فونیکس و مینیاپولیس قرار گرفته است. از طرفی مسئله ای که رشد سریع ایجاد شغل ایجاد می نماید این است که به ازای هر شغلی که ایجاد می گردد، مردم بیشتری وارد تورنتو می شوند. این در واقع خود یک چرخه مالی است. مردمی که وارد تورنتو می شوند احتیاج به اسکان، مرکز خرید، محل تفریح و سرگرمی دارند. از طرفی با ساخت مراکز خرید و مراکز تفریحی جدید، شغل های تازه ای نیز ایجاد می شوند.

سریع ترین ترن هوایی جهان

علاوه بر اینکه تورنتو سریع ترین از نظر ساخت و ساز، رشد جمعیت، اینترنت و ایجاد شد در زمره سریع ترین شهرها قرار گرفته است، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سریع ترین رولر کوستر (ترن های هوایی) جهان در واندرلند شهر تورنتو قرار گرفته است. در واندرلند 17 رولر کوستر قرار دارند که شامل یکی از سریع ترین و بلندترین رولر کوسترهای جهان می باشد. این ترن هوایی به مدت 3 ثانیه با زاویه 90 درجه رو به پایین حرکت می نماید.

آغاز حرکت این ترن از ارتفاع 243 پایی است و تا یک تونل زیر آب ادامه می یابد. سرعت این ترن در هنگام افت و سر پیچ ها به حداکثر 130 کیلومتر بر ساعت می رسد و از این رو یکی از سریع ترین رولر کوستر های جهان می باشد. ادامه جهت به این صورت است پس از عبور از تونل شتاب گرفته و ناگهان وارد حلقه 360 درجه می گردد که تنها یک نوع از آن در کانادا وجود دارد.

منبع: دلتابان
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 222

به "تورنتو کانادا، شهر سریع ترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو کانادا، شهر سریع ترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید