تهران در شرایط نارنجی واقع شده است، شرایط پایتخت در حال تغییر است

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران : فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که تهران، ری و شمیرانات در شرایط نارنجی قرار گرفته است و دو شهرستان ملارد و بهارستان نیز از شرایط آبی به زرد تغیبر نموده اند، اضافه کرد: شرایط استان تهران در حال تغییر است.

تهران در شرایط نارنجی واقع شده است، شرایط پایتخت در حال تغییر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علیرضا زالی در تشریح آخرین شرایط کرونایی کلان شهر تهران، گفت: قابل پیش بینی بود در تهران با توجه به فرایند رو به افزایش مراجعین سرپایی که اولین شاخصی است که در تهران و سایر استان ها زودتر از سایر شاخص ها رشد می نماید، شرایط تغییر کند.

وی اضافه نمود: معمولا بعد از افزایش تعداد مراجعین سرپایی و مثبت شدن مراجعین سرپایی از نظر تست پی سی آر و تست سریع و بالاترین درصد این مثبت شدن ها، طبیعتا در انتظار بالا رفتن میزان بستری و مراجعین بخش مراقبت های ویژه باشیم که همین اتفاق در تهران رخ داد.

زالی اظهار کرد: البته تصور می کنم چیزی که در تهران شاهد آن هستیم، از نظر پروفایل زمانی مربوط به آخر اسفند 99 است که به خاطر ازدحام هایی که حدس می زدیم باشد، اما هنوز آثار سفر را در تهران مشاهده نکرده ایم، طبیعتا آثار تغییرات ناشی از بحث سفرهای درون شهری و بین شهری را، تقریبا در انتهای هفته دوم فروردین و بعد از آن ببینیم.

وی تاکید نمود: البته علت این که سریع تر از موعد شاهد تغییر رنگ تهران هستیم این است که، بخش زیادی از مراجعین سرپایی و مراجعین ابتلاء و بستری ما، طبیعتا از نوع ویروس جهش یافته هستند که از سرعت بالاتری در زمینه تغییر رنگ برخوردار است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که تهران در حال حاضر نارنجی است و تعداد مراجعین سرپایی حدود 5000 بیمار است، اضافه نمود: در شرایطی که بسیاری از مراکز تعطیل هستند و باید تعداد مراجعات کمتر از روزهای متعارف باشد اما مجموع بستری ما عدد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: 2728 بیمار تا 24 ساعت اخیر در تهران با تست کرونا بستری شدند که از این تعداد حدود 900 بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند. بدین ترتیب حدود 32 درصد بستری ما در بخش کرونایی در بخش مراقبت های ویژه هستند که عدد نگران کننده ای است. یعنی از هر سه بیمار یک بیمار در بخش مراقبت های ویژه است. در مراجعین سرپایی رشد قابل توجهی داشته ایم. در بستری نیز در 24 ساعت گذشته عدد تندی را شاهد بودیم به شکلی که 518 مورد بستری جدید در 24 ساعت گذشته داشته ایم که از این تعداد 125 مورد در بخش مراقبت های ویژه مستقیما بستری شدند که مفهوم آن این است که حدود 25 درصد بیماران مستقیما در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

زالی تاکید نمود: تهران با توجه به شاخص ها، نارنجی است و ری و شمیرانات نیز همین شرایط را دارند. دو شهر بهارستان و ملارد نیز از آبی به زرد تبدیل شدند و طبیعتا شرایط استان تهران در حال تغییر است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1639

به "تهران در شرایط نارنجی واقع شده است، شرایط پایتخت در حال تغییر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران در شرایط نارنجی واقع شده است، شرایط پایتخت در حال تغییر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید