تحقیق میدانی دانش آموزان ایسلندی در مورد آب شدن یخچالهای قطبی

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، این سفر با هدف بررسی یکی از یخچال های طبیعی این کشور موسوم به Solheimajokull صورت می گیرد. دانش آموزان در طول سفر خود تلاش می کنند دریابند چه میزان از یخچال مذکور در یک سال گذشته آب شده است.

تحقیق میدانی دانش آموزان ایسلندی در مورد آب شدن یخچالهای قطبی

این سفر علمی تجربه دست اولی را در اختیار دانش آموزان ایسلندی قرار می دهد تا آنها از ابعاد پدیده خطرناک گرمایش زمین به طور عینی مطلع شوند و در آینده تلاش های خود به منظور مقابله با این فاجعه زیست محیطی را افزایش دهند.

دانش آموزان ایسلندی به منظور انجام این بررسی از ابزاری مانند جی پی اس، نوارهای ویژه اندازه گیری و برخی تجهیزات فنی دیگر استفاده خواهند کرد. آنها اولین بار در سال 2010 به این منطقه سفر کردند و از آن زمان تاکنون به طور سالانه سیر تغییرات حجم و ارتفاع یخچال Solheimajokull را ثبت می کنند.

برآوردهای دانش آموزان در نه سال گذشته نشان می دهد که یخچال Solheimajokull هر سال به طور متوسط 40 متر کوتاه تر شده است و این روند در صورت عدم توقف یا کندشدن گرمایش زمین باز هم ادامه می یابد. آنها همچنین بارها شاهد جدا شدن قطعاتی بسیار بزرگ از این یخچال و سقوط آن در دریا بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 640

به "تحقیق میدانی دانش آموزان ایسلندی در مورد آب شدن یخچالهای قطبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق میدانی دانش آموزان ایسلندی در مورد آب شدن یخچالهای قطبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید