آنالیز فنی خودرو کراس اوور جنسیس GV80

هرچند برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس کار خود را با سدان ها شروع کرد، اما هرگز بخش بشدت داغ شاسی بلند ها را فراموش نکرده است و میخواهد به زودی با مدل GV80 برای اولین بار به این بخش فوق العاده رقابتی وارد گردد.

آنالیز فنی خودرو کراس اوور جنسیس GV80

به گزارش خبرنگار ، هرچند برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس کار خود را با سدان ها شروع کرد، اما هرگز بخش بشدت داغ شاسی بلند ها را فراموش ننموده است و میخواهد به زودی با مدل GV80 برای اولین بار به این بخش فوق العاده رقابتی وارد گردد. GV80 یکی از مهم ترین محصولات جنسیس محسوب می گردد و حالا تصاویری از آن افشا شده است که نمای نسبتاً کامل از بیرون و داخل آن را نشان می دهند. این تصاویر بدون پوشش در جریان تصویربرداری های تجاری از این خودرو در کرهٔ جنوبی گرفته شده و به بیرون درز نموده است.

به لطف این تصاویر، هم اکنون ایدهٔ کاملی در خصوص طراحی اولین شاسی بلند جنسیس هم در داخل و هم در خارج در اختیار داریم. با توجه به این تصاویر، همان طور که انتظار می رفت GV80 در جلو از جلوپنجرهٔ پنج ضلعی بزرگی برخوردار است که توسط بسیاری به سپر سوپرمن با اندازه ای بسیار بزرگ تشبیه شده است.

این خودرو در داخل، اما لوکس تر از سدان های کنونی جنسیس به نظر می رسد، زیرا در اینجا از متریال پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده شده و فضایی فراهم شده که کاملاً برای یک کراس اوور لوکس مناسب است. تصاویری که از داخل GV80 منتشر شده متعلق به دو نمونهٔ مختلف هستند که رنگ داخلی یکی خاکستری و دیگری کرمی است.

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو پرهٔ منحصربه فرد قرار گرفته که با چرم پوشیده شده و از تریم فلزی برخوردار است. پشت این غربیلک فرمان نیز در نمونهٔ خاکستری رنگ، صفحه آمپری با سرعت سنج بزرگ آنالوگ به چشم می خورد که شاید کمی ناامیدنماینده به نظر برسد، زیرا امروزه بسیاری از کراس اوور های لوکس به صفحه آمپر های دیجیتالی مجهز هستند، اما به گفتهٔ منابع کره ای، فقط تیپ پایه و احتمالاً صرفاً نسخه های داخلی GV80 با صفحه آمپر آنالوگ عرضه خواهند شد و تیپ های میانی و بالایی و همین طور نسخه های صادراتی به صفحه آمپر دیجیتالی مجهز خواهند بود.

این در حالی است که در این تصاویر در نمونهٔ کرم رنگ صفحه آمپر دیجیتالی دیده می گردد که طبق این گزارش ها احتمالاً در آمریکای شمالی به صورت استاندارد ارائه خواهد شد. از صفحه آمپر که بگذریم، در کابین GV80 یک داشبورد شیک با صفحه نمایشی در بالای آن جلب توجه می نماید.

در زیر این قسمت دریچه های باریک تهویه با تریم فلزی جای گرفته اند که این تریم تا سمت شاگرد ادامه یافته است. در زیر دریچه های تهویه هم نمایشگر دومی قرار گرفته که با کنترلر های دوار بزرگ و مجموعه ای از دکمه ها احاطه شده است. به نظر می رسد این دکمه ها دسترسی سریع به تنظیمات تهویه و منو های سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را فراهم می نمایند.

کنسول میانی GV80 نیز از سبک معمول جنسیس فاصله گرفته است، زیرا در آن یک شیفتر دندهٔ دوار جدید با دکمهٔ ترمز پارک در مرکز آن به چشم می خورد. طرح دایره ای در انتخاب گر حالات مختلف رانندگی که با دکمه های نقره ای احاطه شده نیز اعمال گشته است. این کنسول همچنین از تریم چوبی و کاور نگه دارنده های لیوان هم برخوردار است.

هرچند هنوز اطلاعاتی رسمی در خصوص پیشرانه های GV80 منتشر نشده، اما بااین حال می توانیم گزینه های موجود در لیست پیشرانه های آن را برشماریم. موتور پایهٔ این خودرو یک نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت خواهد بود.

اما خریدارانی که خواستار قدرت بیشتری هستند می توانند سراغ موتور 3.5 لیتری V6 با 375 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور بروند. در بازار های خارج از ایالات متحده نیز یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با 274 اسب بخار قدرت و 590 نیوتن متر گشتاور ارائه خواهد شد تا GV80 بتواند بهتر با ب ام و X5 و مرسدس بنز GLE رقابت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 2 بهمن 1398 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 686

به "آنالیز فنی خودرو کراس اوور جنسیس GV80" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی خودرو کراس اوور جنسیس GV80"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید