بایدن کشتار ارامنه را به اسم نسل کشی به رسمیت می شناسد

به گزارش مجله خبری تیرول، منابع مطلع فاش کردند که رئیس جمهور آمریکا میخواهد رسما کشتار ارامنه به وسیله امپراتوری عثمانی در جریان جنگ جهانی اول را به اسم نسل کشی به رسمیت بشناسد.

بایدن کشتار ارامنه را به اسم نسل کشی به رسمیت می شناسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع مطلع اعلام کردند: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میخواهد رسما کشتار ارامنه به وسیله امپراتوری عثمانی در جریان جنگ دنیای اول را نسل کشی اعلام کند.

بر اساس این گزارش، این اقدام بایدن می تواند موجب تشدید تنش ها بین واشنگتن و آنکارا گردد، روابطی که پیش از این هم به خاطر اختلافات گسترده بر سر سایر موضوعات، متشنج بوده است.

گرچه این یک اقدام نمادین به تعداد می رود ولی به معنای دور شدن کاخ سفید از لحن محتاطانه ای است که در قبال کشتار ارامنه طی دهه های متمادی اتخاذ نموده است.

3 منبع مطلع گفتند: بایدن احتمالا در بیانیه سالیانه خود در روز 24 آوریل ب مناسبت کشتار قربانیان در سراسر دنیا، از واژه نسل کشی استفاده خواهد نمود.

یک منبع مطلع و نزدیک به این موضوع گفت: فهم و درک من این است که بایدن تصمیمش را گرفته و از کلمه نسل کشی در بیانیه روز شنبه استفاده خواهد نمود.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کاخ سفید احتمالا توضیحات بیشتری درباره این مساله ارائه خواهد داد.

یک سال قبل، زمانی که بایدن هنوز نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود، یاد 1.5 میلیون زن، مرد و کودک ارمنی را که در سال های پایانی امپراتوری عثمانی جان خود را از دست دادند، گرامی داشت و وعده داد از کوشش های اجرا شده برای به رسمیت شناختن این کشتار به اسم نسل کشی حمایت خواهد نمود.

ترکیه قبول نموده است که تعداد زیادی از ارامنه در جریان جنگ دنیای اول به وسیله نیروهای عثمانی کشته شده اند ولی مساله نسل کشی و کشتار سیستماتیک ارامنه را رد نموده است.

دهه هاست که به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در کنگره آمریکا متوقف شده و روسای جمهور آمریکا هم حاضر به استفاده از این کلمه برای توصیف کشتار ارامنه نشده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1768

به "بایدن کشتار ارامنه را به اسم نسل کشی به رسمیت می شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن کشتار ارامنه را به اسم نسل کشی به رسمیت می شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید