افت 80 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه ها نسبت به فروردین

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصاد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از جابجایی حدود 753 هزار مسافر در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها اطلاع داد و گفت: نسبت به فروردین سال گذشته 80 درصد کاهش جابجایی داشتیم.

افت 80 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه ها نسبت به فروردین

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمیدرضا سیدی گفت: این در حالی است که فروردین 98، حدود سه میلیون و 800 هزار مسافر در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت جابه جا شده بود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور مالی شرکت با تاکید بر اینکه کاهش جابجایی مسافر و انجام پروازها نتیجه شیوع بیماری کرونا بوده است، همچنین از کاهش 70 درصدی در نشست و برخاست و کاهش 79 درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت اطلاع داد.

وی گفت: فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت در فروردین 99، با انجام 9249 فروند نشست و برخاست توانسته اند حدود 753 هزار مسافر را به همراه حدود 9 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا نمایند.

وی اضافه نمود: در فروردین 99، فرودگاه مهرآباد با 3573 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه جایی بیش از 302 هزار مسافر پرترافیک ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با 857 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 90 هزار و 500 مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه اهواز با 795 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود 69 هزار مسافر در صندلی سومین فرودگاه کشور واقع شده است.

سیدی در مورد ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های کشور گفت: فرودگاهای امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در جابجایی بار داشته اند.

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای فروردین 99، نشست و برخاست 8855 فروند هواپیماست که طی آن حدود 729 هزار مسافر جابجا شده اند، اضافه نمود: فرودگاه مهرآباد در این بخش در رتبه نخست واقع شده است و پس از آن فرودگاه مشهد با 848 فروند نشست و برخاست حدود 90 هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر در صندلی دوم و فرودگاه اهواز با 795 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش حدود 69 هزار مسافر در صندلی سوم واقع شده است.

وی گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی فروردین 99، در فرودگاه های بین المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها نیز، نشست و برخاست 394 فروند هواپیما است که طی آن حدود حدود 24 هزار مسافر اعزام و پذیرش و حدود سه میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.

به گفته سیدی، در این بخش فرودگاه های امام خمینی (ره)، شیراز و لارستان در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی اضافه نمود: پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در فروردین 99 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 93 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 97 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 84 درصد کاهش داشته است.

به گفته سیدی، در فروردین ماه 99 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، امام خمینی (ره) و عسلویه صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1065

به "افت 80 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه ها نسبت به فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 80 درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه ها نسبت به فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید