از احتمال رویارویی تیم ایران و عربستان تا تغییر داور بازی با عراق

به گزارش مجله خبری تیرول، عبدالکاظم طالقانی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره انتخاب داور اردنی برای دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و احتمال درخواست ایران برای تغییر این داور گفت: فکر می کنم بهتر بود که داور از کشوری غیر عربی انتخاب می شد چرا که زبان مردم عراق هم عربی است. با این وجود بعید می دانم که داور بخواهد خلاف وظایفش و به ضرر خودش سوت بزند.

از احتمال رویارویی تیم ایران و عربستان تا تغییر داور بازی با عراق

وی ادامه داد: بازهم تاکید می کنم که بهتر بود داور از یک کشور دیگر انتخاب می شد اما با شناختی که ما از AFC داریم نمی توانیم دخالتی در تغییر داور داشته باشیم!

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره پیگیری شکایت ایران از فدراسیون بحرین به خاطر توهین به سرود ملی ایران توضیح داد: فیفا ادعا دارد که مسائل سیاسی نباید در فوتبال دخالت داشته باشد. برای یک عزاداری ساده و مذهبی در استادیوم آزادی ما را سنگین جریمه کردند. با این توهین هم باید محکم برخورد نمایند وگرنه معلوم است که در برخوردهای انضباطی خود گزینشی عمل می نمایند.

طالقانی درباره بحرینی بودن رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و احتمال کم اثر شدن شکایت ایران از فدراسیون بحرین، یادآور شد: بحث بحرین و غیر بحرین نیست. برخورد انضباطی به خاطر مسائل سیاسی و توهین در منشور فیفا آمده است و الان هم باید برخورد نمایند. طبق گفته خودشان هر کشوری که توهین کند و سیاست را وارد فوتبال کند مورد مجازات قرار می گیرد.

بعد از باخت ایران مقابل بحرین، شیخ سلمان رئیس AFC در جشن و میهمانی این برد بحرینی ها شرکت کرد. چطور انتظار دارید باوجود این مسائل با بحرین برخورد انضباطی گردد؟ عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از برگزاری این جشن بی خبر است، گفت: به هر حال بحرین توهین نموده و فیفا حتما باید برخورد کند.

طالقانی در ادامه صحبت هایش درباره مطرح شدن بحث دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عربستان، گفت: بهتر است در این خصوص از سخنگوی فدراسیون فوتبال سئوال کنید ولی از همان ابتدا ادعای ما این بود که مسئله ای در ایران برای برگزاری مسابقات نیست. آغاز نماینده این اتفاقات خود عربستان بود.

وی درباره پیشنهاد سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای بازی محبت آمیز ایران و عربستان توضیح داد: نمی دانم بر چه اساسی بوده است. این هم یک نظر و قابل احترام است ولی تا الان مطرح نشده است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در انتها در پاسخ به سئوالی مبنی بر مسائل اقتصادی تیم های نفتی خوزستان گفت: وزارت نفت باید مخارج تیم ها را بر عهده بگیرد. شرایط ورزش خوزستان از نفت به بخش خصوصی واگذار شده است. اگر این را هم از خوزستان بگیرند، حق خوری مضاعفی می گردد. انتظار از مسئولان این است که حساسیت بیشتری داشته باشند و بخشنامه وزیر نفت را لغو نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 594

به "از احتمال رویارویی تیم ایران و عربستان تا تغییر داور بازی با عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از احتمال رویارویی تیم ایران و عربستان تا تغییر داور بازی با عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید