آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی روی میز دولت

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران (پانا) - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت خانه های راه و شهرسازی، کشور و امور خارجه، آیین نامه اجرایی نحوه معین و شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی را تهیه و به هیئت دولت ارائه کرد.

آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی روی میز دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت براساس تبصره (8) الحاقی به ماده (169مکرر) قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم، وزیر راه و شهرسازی مکلف است ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه ثبت اطلاعات، امکان اظهار رایگان اطلاعات مربوط به املاک تحت تملک و محل اقامت یا بهره برداری اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اشخاص موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور در تمام مناطق کشور فراهم کند.

بر این اساس، مالکان واحدهای مسکونی تمام مناطق کشور اعم از شهری و روستایی موظفند اطلاعات املاک تحت تملک خود را با معین نوع بهره برداری، در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند. ثبت واحدهای مسکونی دارای جهات امنیتی، بر اساس دستورالعمل مصوب شورای­ عالی امنیت ملی انجام می­ گردد.

همچنین سرپرستان خانوارهای تک نفره و بیشتر مکلفند اقامتگاه اصلی خانوار را (یک واحد ملکی یا استیجاری یا رایگان) در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند. علاوه بر اقامتگاه اصلی، هر خانوار می تواند یکی از واحدهای تحت تملک خود را در شهری غیر از شهر محل اقامتگاه اصلی، به عنوان اقامتگاه فرعی ثبت نماید. در صورتیکه اقامتگاه اصلی خانوار، تحت تملک یکی از اعضای خانوار باشد، خانوار مذکور می­ تواند حداکثر یک واحد دیگر از واحدهای تحت تملک خود را در همان شهر محل اقامتگاه اصلی به عنوان اقامتگاه فرعی ثبت نماید. اقامتگا ه های موضوع این بند، مشمول مالیات مندرج در ماده (54 مکرر) این قانون نمی شوند.

بر همین راستا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است آیین نامه اجرایی مربوط به معین و شناسایی خانوار اعم از مشمولان و غیرمشمولان دریافت یارانه و اتباع خارجی را با همکاری وزارت خانه های کشور و امور خارجه تدوین نماید و به تصویب هیئت وزیران برساند. همچنین وزارت تعاون مکلف است اطلاعات مربوط به خانوارهای کشور را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

به همین منظور وزارت تعاون، آیین­ نامه اجرایی نحوه معین و شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی را که با همکاری وزارت خانه های راه و شهرسازی، کشور و امور خارجه تهیه شده، جهت سیر مراحل تصویب به هیئت دولت ارائه نموده و این آیین نامه پیشنهادی، مراحل آنالیز خود را در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت طی می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1657

به "آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی روی میز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی روی میز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید