آیا چانگان CS35 بازار ایران را ترک می نماید؟
به گزارش مجله سرگرمی و تفریحی، آمار سایت کدال می گوید سایپا در ماه آذر امسال تنها 107 دستگاه چانگان cs35 تولید کرده. عددی که گرچه در مقایسه با تیراژ این محصول در آذرماه 97 حدود 10درصد رشد کرده ولی وقتی به آذر 96 برمی گردیم، متوجه تیراژ 1395 دستگاهی چانگان cs35 در کاشان می شویم. چه اتفاقی افتاده؟ آیا خودروساز چینی که سابقه گسترده ای در همکاری با مزدا، پژو-سیتروئن و فورد دارد، پرونده همکاری با ایران را بسته است؟

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.
با اینکه سایپا تاکنون در این باره خبر دقیقی اعلام نکرده اما همه شواهد از پایان ماموریت cs35 در ایران حکایت دارد. این خودرو که در طی یک دوره زمانی 40 ماهه از میانه سال 95 تا پایان آذر 98 مجموعا به تعداد 32219 دستگاه تولید شده، یکی از کراس اوورهای مدعی در رده محصولات ساب کامپکت است که ابعادی نزدیک به پژو 2008، رنو کپچر و نیسان جوک، در رده قیمتی 200 میلیون تومان در بازار حضور دارد.
طول 4.16 متری این خودرو که از cs35 کراس اووری کوچک و چابک در ترافیک شهری ساخته، این امکان را به خانواده های کوچک ایرانی داده تا به مسافرت های چهار نفره بروند. البته که صندوق بار چانگان با گنجایش دقیق 377 لیتر چندان هم بزرگ نیست ولی با توجه به وجود ریل های سقفی، این خودرو توان کافی برای نقش آفرینی مناسب در سفر را دارد. چانگان cs35 که به چهار ایربگ و سیستم های ترمز ABS، BAS و EBD مجهز است، در بخش فنی از جعبه دنده چهار سرعته ساخت آیسین سود می برد. اغلب دارندگان خودرو با یادآوری برخی کندی های چانگان در شتاب اولیه، رانندگی با این خودرو در شهر و جاده را ساده، راحت و آرام توصیف کرده اند. به لطف مشاوره های خوب فورد و استفاده از موتور بلوکور (Blue core)، خودرو قادر است دقیقا از موتور 1600سی سی خود 123 اسب نیرو و 160 نیوتن متر گشتاور بگیرد. اعدادی که برای کشیدن وزن 1290 کیلویی cs35 کفایت کرده و هندلینگ و شتابی در حد یک محصول شهری متعارف را عاید خریداران می کند.
اما CS35 که در این رده قیمتی مستقیما با جک s3، ام وی ام x22 و لیفان x50 رقابت می کند، در استودیو طراحی چانگان در تورین ایتالیا طراحی شده و در فرم بیرونی و بدنه، ابعادی موقر و متناسب دارد. این در حالی است که کابین CS35 در بخش طراحی خشک، ساده و منظم طراحی شده و بدون هرگونه ظرافتی، سعی کرده کارایی داشته باشد.
سانروف، کروز کنترل، صندلی های چرم مصنوعی با کنترل شش جهته برقی، رینگ و لاستیک 17 اینچی و صفحه نمایش لمسی هشت اینچی به همراه شش بلندگو در کنار یک سیستم تعلیق مناسب از چانگان سی اس35 خودرویی نسبتا راحت با سطح امکانات قابل قبول ساخته که کمتر از رقبای چینی دیگر حاضر در کلاس، خراب می شود.
مرور تجربیات خریداران این محصول نشان می دهد در دوره مصرف، اگر مالک این خودرو به دو نکته استفاده از بنزین سوپر و پایبندی به سرویس های دوره ای توجه کند، استهلاک خودرو تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. البته یکی از ایراداتی که بارها توسط مالکان این خودرو گزارش شده، شنیده شدن صدای تق تق از کف خودرو هنگام ورود به سرازیری یا سربالایی است که البته با تعویض دنده برطرف می شود. چانگان که در بین خودروهای چینی از کمترین افت قیمت برخوردار است، هم اینک در نسخه صفر کیلومتر مدل 98 بهایی معادل 207 میلیون تومان دارد.
منبع: دیوار