هرمزگان میزبان جشنواره های بزرگ فرهنگی و گردشگری

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: تا خاتمه سال جاری 5 جشنواره و همایش در حوزه گردشگری برگزار می گردد.

هرمزگان میزبان جشنواره های بزرگ فرهنگی و گردشگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: این برنامه ها همزمان با ایام دهه فجر و چهلمین بهار انقلاب اسلامی در بندرعباس و بندرخمیر در زمینه های موسیقی و هنر بومی، معرفی صنایع دستی، جشنواره غذا و گردشگری دریایی برگزار می گردد.

او اضافه کرد: این برنامه ها، همایش از خزر تا خلیج فارس، گرامیداشت روز جهانی تالاب ها، هرمزگان من، شهر آیده آل، جشنواره های اقوام ایرانی و هفته فرهنگی هندوستان در ماه های بهمن و اسفند است.

او با اشاره به اینکه در همایش از خزر تا خلیج فارس شهرداران، جامعه هتل داران و آژانس های مسافرتی حضور دارند، اضافه کرد: کوشش می گردد در این همایش جاذبه های گردشگری و فرهنگی هرمزگان در سراسر کشور معرفی گردد.

برومند در مورد جشنواره هرمزگان من گفت: جشنواره هرمزگان من فرصتی برای هنرمندان استان است تا جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و معماری سنتی هرمزگان را در قالب عکس، فیلم مستند معرفی نمایند.

او اضافه کرد: علاقمندان از 12 تا 30 بهمن فرصت دارند تا با ارسال آثار خود به اداره کل میراث فرهنگی در این جشنواره شرکت نمایند و آثار برگزیده در در یک نمایشگاه برای بازدید عموم ارئه می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان ادامه داد: برای نخستین بار نیز هفته فرهنگی هندوستان از هفدهم تا بیستم اسفند در معبد هندو های بندرعباس برگزار می گردد.

او همچنین در مورد برگزاری همایش شهر ایده آل گفت: این همایش با حضور هزار شهردار از سراسر کشور از 19 تا 22 بهمن در بندرعباس برگزار می گردد که در این همایش شهر های کشور با راه اندازی غرفه های مجزا به معرفی شاخصه های فرهنگی و گردشگری خود می پردازند.

برومند در مورد اولویت گردشگری در نوروز 98 گفت: اولویت در هرمزگان توجه به گردشگری دریایی است و در کوشش هستیم تا با راه اندازی خانه های بوم گردی در جزیره هرمز و تجهیز اسکله های گردشگری و دیگر زیرساخت های گردشگری سفر خوبی را برای مسافران فراهم گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان تاکید نمود: پیش بینی می گردد با برگزاری این جشنواره ها و همایش ها ورود گردشگران به هرمزگان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یابد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 147

به "هرمزگان میزبان جشنواره های بزرگ فرهنگی و گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان میزبان جشنواره های بزرگ فرهنگی و گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید