ماسک بدوزید و نذر کنید

به گزارش مجله خبری تیرول، با شیوع ویروس کووید 19 و اهمیت حفظ سلامتی و رعایت پروتکل های بهداشتی، محرم امسال سبکی متفاوت از عزاداری و نذر کردن را تجربه می کنیم.

ماسک بدوزید و نذر کنید

یکی از ابزار ضروری و مورد نیاز ما در این روزهای ماسک است. اگر علاقه مند ادای نذرتان در روزهای محرم هستید، به شما نذر توزیع و پخش ماسک را توصیه می کنیم. طاهره درخشانی مربی کاردستی و خلاقیت خانه فرهنگ اعتماد روش دوخت ماسک ساده را آموزش می دهد.

  • وسایل مورد نیاز
  1. پارچه
  2. 2 عدد دکمه
  3. کش باریک
  • نحوه دوخت

برای دوخت ابتدا 2 تکه پارچه را به اندازه 32 در 18 سانتیمتر برش بزنید. از قسمت داخل پارچه ها را روی هم قرار دهید. سپس طبق طرح، الگوی آماده شده را روی پارچه بگذارید و با سوزن ته گرد ثابت کنید. بعد از سوزن زدن دورتادور الگو یک سانتیمتر برای جای دوخت فاصله بگذارید و کار را برش بزنید. در ادامه 2 قسمت مثلثی بالا و پایین را از سمت اریب به هم دوخت بزنید تا مانند 2 پنس کوچک شوند. سپس دورتادور کار را بدوزید. فقط کمی جا برای پشت و رو کردن قسمت باز پارچه باید باقی بماند. بعد از پشت و رو کردن قسمت باز را یا چرخ کنید یا کوک ریز بزنید.

در پایان کار برای تمیزی ابتدا اتو کنید و سپس دو طرف تیزی کار را به اندازه 5 سانتیمتر به رو تا بزنید و روی دو سر تیزی آن دکمه بدوزید تا بتوانید از داخل آن کش رد کنید. به این صورت ماسک برای استفاده آماده می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1243

به "ماسک بدوزید و نذر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک بدوزید و نذر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید