علت درد زیر شکم در مردان علت درد زیر شکم در مردان

به گزارش مجله خبری تیرول، درد شکم مهم ترین نشانه بیماری های گوارشی و سیستم ادراری به حساب می آید. علت درد زیر شکم در مردان نسبت به زنان می تواند تا حدودی متفاوت باشد بنابراین راهکارهای درمانی هم ممکن است در مردان و زنان متفاوت باشد

علت درد زیر شکم در مردان علت درد زیر شکم در مردان

علت درد زیر شکم در مردان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دکتر دکتر درد شکم مهم ترین نشانه بیماری های گوارشی و سیستم ادراری به حساب می آید. علت درد زیر شکم در مردان نسبت به زنان می تواند تا حدودی متفاوت باشد بنابراین راهکارهای درمانی هم ممکن است در مردان و زنان متفاوت باشد

علت درد زیر شکم در مردان ممکن است از یک مسئله ساده گوارشی همانند یبوست کوتاه مدت تا یک شرایط اورژانسی باشد. منشا درد زیر شکم می تواند از بیماری های گوارشی ناشی گردد یا اینکه اختلالاتی در سیستم ادراری و تناسلی باشد که درد در ناحیه زیر شکم بوجود بیاورد.

علت درد زیر شکم در مردان؛ سیستم گوارشی

اگر علت درد زیر شکم، اختلالاتی در معده و روده ها باشد، چندان تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد. شایع ترین دلایل این نوع درد شکم عبارتند از:

یبوست

اگر برای چندین روز متوالی اختلال در دفع مدفوع وجود داشته باشد، شما دچار یبوست شده اید. عواملی مانند مصرف بیش از اندازه غذاهای گوشتی و عدم حضور میوه و سبزیجات در سبد غذایی روزانه، کهنسالی، کم تحرکی، استعمال دخانیات و اعتیاد از جمله مهم ترین علت های ایجاد شدن یبوست است.

شما احتمالا احساس درد زیر شکم دارید و احساس می کنید کمی زیر شکمتان ورم نموده است، مدتی است که قادر نبوده اید دفع مدفوع داشته باشید.

نگران نباشید، با برطرف شدن یبوست، درد زیر شکم بهبود می یابد. بیشتر از میوه و سبزیجات بهره ببرید، کم تحرکی را کنار بگذارد، بلند شوید و فعالیت داشته باشید، حال شما بهتر می گردد.

سندرم روده تحریک پذیر

سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری عجیب است؛ شما درد اطراف ناف یا حتی درد کل شکم را بصورت مزمن دارید، گاهی احساس می کنید دل پیچه دارید، اما علایمی از قبیل اسهال یا یبوست، تهوع یا استفراغ، ضعف و بی حالی ندارید. پس علت چیست؟

اگر شما بیش از اندازه درگیر استرس های روحی و روانی باشید، ممکن است دچار تحریک گاه به گاه روده شوید و احساس درد اطراف ناف کنید. شما بیماری گوارشی ندارید، صرفا در کاهش تنش ها و استرس هایتان کوشش کنید.

علت درد زیر شکم؛ سیستم ادراری و تناسلی

سنگ در کلیه و مجاری ادراری

شایع ترین علت درد زیر شکم در مردان ، سنگ های موجود در کلیه و مجاری ادرای است. اگر کلیه راست یا چپ شما دارای سنگ باشد، ممکن است درد سمت همان سمت در پایین و زیر شکم و کشاله ران داشته باشید به این صورت که درد حالتی مثل تیر کشیدن دارد که از کناره های شکم تا زیر شکم و ران ممکن است وجود داشته باشد.

محتمل است شما در هنگام ادرار کردن هم درد آزار دهنده ای داشته باشید و همچنین قطع شدن خروج ادرار پیدا کنید. گاهی ممکن است رنگ و بوی ادرار تغییر کند, دچار تهوع و استفراغ شوید یا تب و لرز هم پیدا کنید.

مصرف آب زیاد!؟

دوست عزیز, ذکر یک تذکر ضروری است، اگر از دوستان و آشنایان شنیده اید که آب زیادی بنوشید تا سنگ دفع گردد و به جای مراجعه به پزشک, وقتتان را صرف نوشیدن آب و منتظر دفع سنگ هستید، این یک اشتباه عظیم است. اندازه سنگ متفاوت است و تعیین نیست که اصلا قابل دفع شدن است یا خیر؟ پیشنهاد می کنیم که توصیه هایی همانند مصرف آب و رژیم غذایی خاص را از پزشک پس از معاینه شدن بگیرید.

بهتر است بدانید که وقتی در زمان مناسب تحت آنالیز توسط پزشک قرار بگیرید، سنگ کلیه بر اساس نوع، اندازه و محل قرار دریافت در کلیه قابل درمان است. پس لطفا آرامش خود را حفظ کنید و دستورات درمانی پزشک را اجرا کنید تا در اسرع وقت بهبودی پیدا کنید.

ضربه مستقیم به بیضه

ضربه مستقیم به بیضه، یکی از دردناکترین علت درد زیر شکم در مردان است. شما ممکن است درد زیر شکم و اطراف بیضه داشته باشید و همچنین احساس کوفتگی در ناحیه کشاله ران داشته باشید.

بیضه و اطراف آن را کمی گرم بگیرید و از مسکن بهره ببرید و در اسرع وقت نزد پزشک بروید، گاهی در اثر ضربه، اختلالاتی در بیضه ایجاد می گردد که پزشک در حین معاینه تشخیص می دهد و با درمان مناسب، شما را سریعتر از این درد ناخوشایند دور خواهند کرد.

عفونت بیضه

اگر درد زیر شکم، تب، بی حالی و احتمالا قرمزی اطراف بیضه و درد شدید در هنگام دست زدن به بیضه دارید و از سوی دیگر در هنگام ادرار کردن اذیت می شوید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. محتمل است که شما عفونت بیضه داشته باشید که احتیاج به درمان دارویی برای بهبودی باشد.

پیچ خوردن بیضه ها (تورشن)

اگر بطور ناگهانی، بیضه ها دچار چرخش شوند، ممکن است دردی در زیر شکم احساس کنید که لحظه به لحظه شدت آن بیشتر می گردد. بیضه ها ممکن است دچار تورم شوند. احتمالا شدت درد، شما را بی قرار می نماید.

پیچ خوردن بیضه، یک بیماری اورژانسی است. علت درد زیر شکم در مردان اگر پیچ خوردگی بیضه ها باشد، خونرسانی به بیضه ها مختل شده است و شما اگر طی چند ساعت اولیه مراجعه نکنید، ممکن است بیضه خود را از دست بدهید.

شدت درد زیر شکم در این بیماری به قدری بالاست که شما را مجبور می نماید که به اورژانس مراجعه نمایید. به خاطر داشته باشید که این بیماری چندان شایع نیست پس لطفا از این به بعد فکر نکنید که هر دردی در زیر شکم ایجاد شد، علت آن پیچیدگی بیضه است. اگر درد زیر شکم دارید ولی جزیی است و ناگهانی آغاز نشده است، پیچ خوردگی بیضه نیست.

یک علت درد زیر شکم در مردان است که در معاینه توسط پزشک تشخیص داده می گردد. اگر در کیسه اطراف بیضه مایع جمع گردد، دردی در بیضه ها و زیر شکم ایجاد می نماید.

از شما تقاضامندیم که برای پی بردن علت درد زیر شکم و بهره بردن از سودمندترین راهکارهای درمانی، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

گاهی ممکن است که درد زیر شکم داشته باشید و صرفا به اجرای اقداماتی که از دیگران شنیده اید در خانه بسنده کنید. درد زیر شکم یک نشانه از بیماری های متعددی می تواند باشد، لطفا با اقدامات خودسرانه سلامت خود را به خطر نیاندازید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1342

به "علت درد زیر شکم در مردان علت درد زیر شکم در مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت درد زیر شکم در مردان علت درد زیر شکم در مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید