رسانه چینی: دنیا بسادگی از مساله تحریم های ایران نگذرد

به گزارش مجله خبری تیرول، پکن- خبرنگاران- یک روزنامه چینی نوشت: دنیا نباید مساله تحریم های آمریکا علیه ایران را بسادگی کنار بگذارد اکنون وقت درایت است باید همه مسایل مو به مو مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و بهترین راه چاره جمعی برای حل موضوع پیدا گردد همه باید در این زمینه با یکدیگر همکاری نمایند.

رسانه چینی: دنیا بسادگی از مساله تحریم های ایران نگذرد

به گزارش خبرنگاران گلوبال تایمز روز چهارشنبه با اشاره به اینکه خرید نفت ایران به صفر نمی رسد نوشت: جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی کشورهای دیگر در واقع اوج یکجانبه گرایی و رجحان طلبی آمریکا را به نمایش می گذارد.

گزارش می افزاید: اینکه آمریکا می گوید اگر کشورها از ایران نفت بخرند مشمول تحریم می شوند یکجانبه گرایی محض است و واشنگتن آنها را در یک شرایط بسیار سخت قرار داده است.

نشریه می نویسد چنین تصمیمی نمی تواند از سوی بسیاری از کشورها مورد قبول واقع گردد آنها پیشتر خرید نفت از ایران را کاهش دادند برای نمونه هند در حال رایزنی با آمریکا است که خریدهایش را ادامه دهد اما این کشورها نمی توانند خرید نفت ایران را به صفر برسانند.

گلوبال تایمز اضافه می نماید که روابط چین و آمریکا از سال گذشته میلادی پر تنش بوده است و اینکه حالا چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران بخواهد خریدهایش را از ایران متوقف کند، بار دیگر شرایط را بغرنج تر خواهد نمود.

این روزنامه توصیه نموده است که چین منافع خود را به دقت مورد ارزیابی و توجه قرار دهد چین باید از یک طرف روابط محبت آمیز اش را با ایران حفظ کند و از طرف دیگر به همراه کشورهای دیگر طرف قرارداد از برجام حراست کند.

نشریه چینی تاکید می نماید چین البته باید با رجحان جویی های آمریکا و یکجانبه گرایی این کشور از جمله در ارتباط با ایران مخالفت کند اما برای این منظور می تواند با کشورهای دیگر در مقابل آمریکا ایستادگی کند و به همراه آنها به تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران پاسخ دهد.

گلوبال تایمز نوشت: چین باید از منافع موسسات خود که با ایران همکاری دارند حراست کند تا آنها بتوانند به همکاری هایشان با تهران ادامه دهند.

با تور چین سفر کنید.

روزنامه می افزاید نباید فراموش کرد که یکی از انتقادی ترین اقداماتی که دولت آمریکا انجام داده است خروجش از برجام و همچنین بازگرداندن تحریم ها علیه تهران بوده است.

گلوبال تایمز می نویسد بسیاری از شرکت های اروپایی تحت فشارهای آمریکا و تحریم های این کشور برای همکاری با ایران قرار دارند و مسائل زیادی از سوی واشنگتن برای آنها به وجود آمده است.

روزنامه چینی تاکید نمود البته نمی گوییم که چین باید بخاطر ایران با آمریکا سرشاخ گردد اما اینطور هم نباید باشد که هر چه آمریکا بگوید چین اطاعت کند.

کاخ سفید دوم اردیبهشت در بیانیه ای خاطرنشان کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به 8 کشور داده بود را تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از 12 اردیبهشت کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید نموده است.

این در حالی است که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 167

به "رسانه چینی: دنیا بسادگی از مساله تحریم های ایران نگذرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه چینی: دنیا بسادگی از مساله تحریم های ایران نگذرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید