ثبت زودهنگام پیش از آزادسازی محدوده های معدنی انجام نشده است

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسدالله کشاورز با بیان اینکه همزمانی آزادسازی و درج محدوده های امیدبخش پهنه ها و سایر درج های انجام گردیده که از قبل توسط سرمایه گذاران شناسایی گردیده بود، سبب شد تا شائبه ثبت محدوده های معدنی پیش از زمان آزادسازی قوت بگیرد، گفت: بر همین اساس و برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده این وزارتخانه از حدود یک ماه گذشته اجازه ثبت محدوده های معدنی را از سامانه حذف و متقاضیان ثبت محدوده از ساعت 11روز یکشنبه 8 مهر می توانند اقدام به ثبت محدوده معدنی نمایند.

ثبت زودهنگام پیش از آزادسازی محدوده های معدنی انجام نشده است

وی با اشاره به اینکه محدوده های درج گردیده از تاریخ 17 تا 20 شهریور که سبب بروز شائبه ثبت زودهنگام محدوده های معدنی گردیده، غالبا جزو مناطق امیدبخش پهنه های واگذار گردیده قبلی بوده است، اضافه نمود: در مدت زمان یادگردیده 181 محدوده در استان های مختلف کشور درج گردیده که همه آنها با هماهنگی این وزارتخانه انجام گردیده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از این تعداد محدوده درج گردیده 161 مورد مربوط به محدوده های امیدبخش حاصل از مطالعه پهنه های اکتشافی بوده است.

وی با بیان اینکه 81 مورد از محدوده های امیدبخش درج گردیده حاصل از مطالعه پهنه های اکتشافی توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان های اصفهان، زنجان، آذربایجان شرقی، بوشهر و خراسان جنوبی بوده است اضافه نمود: 55 مورد از محدوده های امیدبخش درج گردیده حاصل از مطالعه پهنه های اکتشافی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در استان کرمان و 12 مورد حاصل از مطالعه پهنه توسط شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی ایران در استان های خراسان رضوی و کرمان بوده است.

کشاورز ادامه داد: 2 مورد از محدوده های امیدبخش درج گردیده حاصل از مطالعه پهنه ها توسط شرکت میدکو، 4 مورد حاصل از مطالعه پهنه ها توسط شرکت کوثر و 7 مورد حاصل از مطالعه پهنه ها توسط شرکت مشخص سبزه کاران توس در استان کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه 20 محدوده دیگر نیز در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان جنوبی، کرمان و یزد درج گردیده که جزو محدوده های امیدبخش نبوده است اضافه نمود: 5 مورد از این محدوده ها در استان اصفهان، 4 مورد در استان آذربایجان شرقی، 2 مورد در استان تهران، 4 مورد در استان خراسان جنوبی، 4 مورد در استان کرمان و یک مورد در استان یزد درج گردیده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف مخالفت قبلی ارگان های مورد استعلام ماده 24 قانون معادن، درخواست اکتشاف درحال آنالیز، درخواست اجازه برداشت، آزادسازی اشتباه در مرحله قبلی، محدوده جامانده از کالک سازمان، رای شورای عالی معادن و محل احداث مخزن ذخیره آب را از جمله دلایل درج 20 محدوده یادگردیده عنوان نمود.

کشاورز با بیان اینکه موارد یادگردیده در راستای شفاف سازی افکار عمومی و معدنکاران ارائه گردیده است، گفت: به جامعه معدنی کشور این اطمینان را می دهم که تا روز آزادسازی محدوده ها و پهنه های معدنی کشور، هیچ محدوده ای زود هنگام ثبت نگردیده و نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 58

به "ثبت زودهنگام پیش از آزادسازی محدوده های معدنی انجام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت زودهنگام پیش از آزادسازی محدوده های معدنی انجام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید