بانک های بزرگ چین یوآن را با پیش خرید دلار سوآپ می نمایند

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز سه شنبه، سه تاجر ارزی به رویترز خبر دادند که، با نزدیک شدن بهای ارز چین به نرخ مقاومت فنی آن، بانک های دولتی بزرگ چینی در حال سوآپ یوآن با دلار به صورت پیش خرید دیده شده اند، هرچند هیچ شواهدی از عرضه دلار در بازارهای نقدی دیده نشده است.

بانک های بزرگ چین یوآن را با پیش خرید دلار سوآپ می نمایند

تاجران می گویند این اقدام بیشتر به وسیله قراردادهای سوآپ 1 ساله دلار/یوآن صورت گرفته است.

امتیاز سوآپ در این قراردادها 135- در نظر گرفته شده است که کمترین میزان از 6 سپتامبر تا کنون است. امتیاز سوآپ قبلی در این قراردادها 109- بود.

عدد منفی در این قراردادها به معنی این است که انتظار می رود ارزش پیش بینی شده یوآن در برابر دلار، در بازه یک ساله قرارداد، رشد داشته باشد.

یکی از تاجران گفت: بانک های بزرگ چین امتیازهای سوآپ را پایین می آورند و این بقیه بانک ها را مجبور نموده است که از این روال پیروی نمایند.

قبلا هم در طول تابستان بانک های بزرگ چین، اقدام مشابهی را انجام داده بودند. آن موقع تاجران می گفتند که این اقدام به علت تسهیل سیاست گذاری پولی انجام می گردد.

تاجران روز سه شنبه خبر دادند که شواهدی مبنی بر این که بانک ها دلارهایی که به وسیله سوآپ به دست آورده اند را در بازارهای نقدی بفروشند، دیده نمی گردد. اگر آنها چنین کاری می کردند، ارزش لحظه ای یوآن در برابر دلار تقویت می شد.

با تور چین همراه بشید.

دو تن از تاجران به رویترز گفتند که آنها گمان می نمایند بانک ها درحال روی هم انباشتن دلارهای خود برای استفاده در آینده هستند.

این اعتقاد وجود دارد که گاهی اوقات بانک های دولتی بزرگ چین به جای بانک اصلی این کشور دست به اقداماتی در بازارهای ارز خارجی می زنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 89

به "بانک های بزرگ چین یوآن را با پیش خرید دلار سوآپ می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک های بزرگ چین یوآن را با پیش خرید دلار سوآپ می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید