انجام سالانه 3میلیون ماموریت اورژانسی در کشور، لزوم تجهیز ایمن ناوگان اورژانس

به گزارش مجله خبری تیرول، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر لزوم تجهیز ایمن اورژانس کشور تاکید نمود.

انجام سالانه 3میلیون ماموریت اورژانسی در کشور، لزوم تجهیز ایمن ناوگان اورژانس

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی صدرالسادات - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از 700 دستگاه آمبولانس جدید که به طور همزمان در تهران و بندرعباس صورت گرفت، گفت: در برنامه طرح تحول سلامت یکی از اقدامات مهم بازسازی و نوسازی اورژانس کشور در حوزه های زمینی، هوایی، دریایی و ... بود و اقدامات خوبی برای توسعه ناوگان زمینی رخ داد و قراردادهایی را برای تکمیل ناوگان اورژانس کشور منعقد کردیم. بر همین اساس امروز شاهد افتتاح 300 دستگاه آمبولانس هستیم که هم از نظر تجهیزات و هم از نظر بدنه قابلیت های خوبی دارند. همزمان قرارداد دیگری با مازبنز برای 400 دستگاه آمبولانس مخصوص مناطق صعب العبور منعقد کردیم که تمام آنها وارد ایران شدند و امروز 120 دستگاه شان به صورت نمادین ترخیص می گردد و به ناوگان اورژانس کشور ملحق می گردد.

صدرالسادات تاکید نمود: خوشحالم که از امروز 700 دستگاه آمبولانس مجهز به ناوگان اورژانس کشور وارد می گردد. در عین حال هر چقدر که بتوانیم از امکانات ایرانی استفاده می کنیم، اما اصل برایمان تجهیز ایمن اورژانس است. در عین حال مسائلی در تنظیم قراردادها داشتیم که امیدواریم در همکاری های آینده این مسائل حل گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم دکتر پیرحسین کولیوند - سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: اورژانس 115، 43 سال پیش شکل گرفت، اما امروز به لطف جمهوری اسلامی توسعه زیادی پیدا نموده است. در حال حاضر 4800 آمبولانس داریم که 2400 دستگاهش با تصمیمات شجاعانه و غیرتمندانه وزیر بهداشت تامین شده و ظرف این مدت کوتاه به ناوگان اورژانس اضافه شده است. یعنی ناوگان اوژانس کشور طی این چند سال به میزان 40 سال از نظر آمبولانس توسعه پیدا کرد.

کولیوند ادامه داد: تصمیم شجاعانه دیگر وزیر بهداشت راه اندازی اورژانس هوایی است که با دستور وزیر در حال حاضر 39 بالگرد اورژانس در کشور داریم که تمام کشور را پوشش می دهند. در عین حال راه اندازی اورژانس موتوری هم اقدام بزرگ دیگری بود. باید توجه کرد که در گذشته متوسط رسیدن اورژانس به محل حادثه، بالای 38 دقیقه بود اما اکنون به 10 الی 12 دقیقه کاهش پیدا نموده است. خوشبختانه به برکت طرح تحول سلامت روز به روز خدمات اورژانس گسترده تر و کیفی تر می گردد.

کولیوند همچنین گفت: طی این سال ها هر کجا از کشور که اتفاق ناگواری افتاده است، سازمان اورژانس خوش درخشیده که باید در اینجا از زحمات تمام همکارانم در اورژانس قدردانی کنم. خداوند می گوید اگر جان یک نفر را نجات دهید گویی که جان بشریت را نجات داده اید. امروز به یاری این عزیزان می توانیم به مردم یاری کنیم. باید توجه کرد که سالانه بالغ بر سه میلیون ماموریت از سوی اورژانس انجام می گردد و در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک میلیون ماموریت در این حوزه صورت گرفته است.

کولیوند در سرانجام تاکید نمود: مطمئن باشید که همکاران ما در اورژانس با خدمت صادقانه و با کیفیت این اقدامات را ارج می گذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 67

به "انجام سالانه 3میلیون ماموریت اورژانسی در کشور، لزوم تجهیز ایمن ناوگان اورژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام سالانه 3میلیون ماموریت اورژانسی در کشور، لزوم تجهیز ایمن ناوگان اورژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید