لشکر 101 هوابرد آمریکا راهی عراق شده است

به گزارش مجله خبری تیرول، منبع آگاه امنیتی عراق در گفت وگو با خبرگزاری روسیه از اعزام لشکر 101 هوابرد آمریکا به کشورش خبر داد.

لشکر 101 هوابرد آمریکا راهی عراق شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع آگاه امنیتی عراق از اعزام نیرو های لشکر 101 هوابرد آمریکا به عراق خبر داد.

لشکر 101 هوابرد ملقب به عقاب های تیزپرواز یک لشکر از نیرو های پیاده نظام نخبه و تخصصی در نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا است که برای عملیات ضربت هوابرد آموزش دیده اند.

این منبع آگاه در یکی از پایگاه های نظامی برجسته عراق که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک شرح داد: نیرو های لشکر 101 هوابرد آمریکا به زودی وارد این پایگاه خواهند شد تا مکان هایی را با یک شرکت امنیتی مبادله کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که نیرو های نیرو های پیاده دریایی ایالات متحده موسوم به مارینز نیز در این پایگاه هوایی حضور دارند و قرار است نیرو هایی از لشکر 101 هوابرد آمریکا که در یکی از پایگاه های نظامی ایالات متحده در کشور های حاشیه خلیج [فارس]مستقرند، به این پایگاه عراقی ملحق شوند.

اسپوتنیک نوشت: منبع مذکور به منظور پیشگیری از هرگونه حمله راکتی به پایگاه عراقی مذکور، تاکید داشت که به هیچ وجه نام این پایگاه که قرار است چنین اتفاقی در آن روی دهد، فاش نشود.

لشکر 101 هوابرد آمریکا معروف به عقاب های غران، تنها لشکر هوایی جهان است که توانایی استقرار سریع هزاران نیرو در مسافت های بزرگ را دارد.

آمریکا از این لشکر در جریان جنگ علیه عراق معروف به طوفان صحرا که به جنگ دوم خلیج فارس نیز مشهور است، استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، این لشکر تنها چند ساعت پس از حمله راکتی مشکوک به پایگاه التاجی بغداد، راهی عراق شده است.

پایگاه التاجی چهارشنبه گذشته هدف اصابت حداقل ده موشک (کاتیوشا) قرار گرفت. جنگنده های آمریکایی نیز بامداد روز جمعه (23 اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی و پلیس و ارتش عراق را در این استان و استان های بابل، صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، حمله به التاجی، بسیار مشکوک بوده و از آنجا که هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته، بعید نیست که ساخته خود آمریکا برای توجیه حمله به مقر های الحشد الشعبی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 916

به "لشکر 101 هوابرد آمریکا راهی عراق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لشکر 101 هوابرد آمریکا راهی عراق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید