علی رغم تعرفه ها، کسری تجاری آمریکا با چین رکورد جدیدی ثبت کرد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل رویترز، در ماه سپتامبر موتور صادرات چین به طور غیرمنتظره ای شتاب بیشتری گرفت و باعث شد تا مازاد تجاری این کشور با آمریکا رکورد تازه ای را به ثبت برساند که این می تواند مناقشات تجاری بین دو کشور را از وضع کنونی هم، بدتر کند.

علی رغم تعرفه ها، کسری تجاری آمریکا با چین رکورد جدیدی ثبت کرد

داده های اداره کالایی چین در روز جمعه منتشر شد و نشان داد مازاد تجاری چین با ایالات متحده در ماه سپتامبر، به رکورد 34.13 میلیارد دلار رسید و رکورد 31.05 میلیارد دلار ماه آگوست هم فراتر رفت.

مازاد تجاری چین با آمریکا در ماه سپتامبر، از کل مازاد تجاری چین با کشورهای دنیا که روی هم رفته 31.69 درصد شده است، بیشتر شد.

در بازه ژانویه سپتامبر، مازاد تجاری چین با ایالات متحده 225.79 میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه باید گفت که در همین دوره در سال گذشته، این مقدار 196.01 میلیارد دلار بود.

مازاد تجاری بزرگ چین با آمریکا، مدت ها است که مورد انتقاد واشنگتن قرار گرفته است و در مرکز مناقشات داغ تجاری بین دو کشور واقع شده است.

داده های اداره کالاهای چین نشان داد که صادرات چین در ماه سپتامبر 14.5 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته که این مقدار، خیلی نسبت به رشد 9.8 درصدی صادرات در ماه آگوست افزایش داشت، این درحالی است که طبق نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار داشتند با رشدی 8.9 درصدی روبرو شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 72

به "علی رغم تعرفه ها، کسری تجاری آمریکا با چین رکورد جدیدی ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی رغم تعرفه ها، کسری تجاری آمریکا با چین رکورد جدیدی ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید