عربستان اعلام صلح کرد؟

به گزارش مجله خبری تیرول، ایسنا نوشت: سفیر عربستان در یمن اعلام کرد دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) به توافق آتش بس و آغاز مذاکرات برای اجرای توافق صلح دست یافتند.

عربستان اعلام صلح کرد؟

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن امروز، دوشنبه در توییتر نوشت: در ادامه تلاش های عربستان و کشورهای ائتلاف سعودی برای توقف خونریزی ها، پایان درگیری ها و حفظ وحدت، دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با درخواست آتش بس فراگیر در ابین و توقف تنش در تمامی استان ها و آغاز نشست های کمیته های طرفین در عربستان جهت اجرای فوری توافقنامه ریاض موافقت کردند.

وی اشاره کرد: تلاش هایی که قبلا عربستان و کشورهای ائتلاف برای تحقق توافقنامه ریاض صورت دادند با چالش های مختلف روبه رو و در نهایت متوقف شدند و اوضاع از دست خارج شد. این مرحله مستلزم اراده سیاسی و همکاری جدی از طرفین توافقنامه در راستای خدمت به منافع ملی و بازگشت موسسات کشور برای انجام وظایفشان است.

این اعلام سعودی چند هفته بعد از درگیری های شدید بین نیروهای عبد ربه منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی در استان ابین و جزیره سقطری صورت می گیرد.

همچنین 15 حزب سیاسی یمن اقدامات خصمانه شورای انتقالی جنوب در دو استان ارخبیل سقطری و عدن در جنوب را محکوم کرده و از عبد ربه منصور هادی، رئیس دولت مستعفی یمن خواستند اقدامات بی فایده شبه نظامیان جدایی طلب را متوقف کند.

در بیانیه مشترک این 15 حزب آمده است: حوادث تاسف بار استان ارخبیل را در پی اقدام شبه نظامیان شورای انتقالی در حمله به شهر حدیبو مرکز استان ارخبیل و اشاعه آشوب و تروریسم مشاهده کردیم، نیروهای دولت منصور هادی باید این شبه نظامیان را متوقف کنند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1147

به "عربستان اعلام صلح کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان اعلام صلح کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید