خداحافظی بهترین فرنگی کار دنیا ، راه برای سعید عبدولی باز شد

به گزارش مجله خبری تیرول، در حالی که حدود 4 ماه به مسابقات قهرمانی دنیا باقی مانده، پیتر باشی بهترین فرنگی دنیا و قهرمان مسابقات 2018 دنیا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد تا حالا سعید عبدولی مدعی اول این وزن باشد.

خداحافظی بهترین فرنگی کار دنیا ، راه برای سعید عبدولی باز شد

فرنگی کار وزن 82 کیلوگرم مجارستان و دارنده 2 مدال طلای دنیا در سن 36 سالگی از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

پیتر باشی دارنده مدال های طلای دنیا 2014 و 2018 و دارنده دو عنوان پنجمی المپیک و مدال های طلا، نقره و برنز اروپا در سن 36 سالگی از دنیای کشتی خداحافظی کرد. این کشتی گیر در سال 2018 از سوی اتحادیه دنیای به عنوان بهترین فرنگی کار دنیا انتخاب شد.

این کشتی گیر مجاری در جدیدترین رنکینگ منتشر شده از سوی اتحادیه دنیای کشتی با 60 امتیاز بالاتر از سعید عبدولی 38 امتیازی در رده دوم رنکینگ جای داشت که با توجه به خداحافظی این کشتی گیر، عبدولی به رده دوم رنکینگ صعود می نماید تا کار به مراتب راحت تری برای قرار دریافت در بین 4 نفر برتر رنکینگ در مسابقات دنیای قزاقستان داشته باشد. در این وزن امره کوش از ترکیه با 70 امتیاز در صدر جای دارد.

بر اساس طرح سیستم رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی، 4 نفر نخست رنکینگ در هر وزن در رقابت های دنیای تا مرحله نیمه نهایی به مصاف هم نمی روند که همین امر شانس این کشتی گیران را برای کسب مدال در این رقابت ها بیش از پیش می نماید.

کشتی گیران سراسر دنیا برای قرار دریافت در جمع 4 نفر برتر رنکینگ، دو تورنمنت دیگر را در پیش دارند.

سعید عبدولی با توجه به خداحافظی پیتر باشی برای رسیدن به مدال این وزن هم از شانس زیادی برخوردار شد. عبدولی سال گذشته دستش از مدال باز ماند اما حالا او می تواند برای رسیدن به مدال طلا هم شانس داشته باشد. عبدولی بر خلاف سال گذشته سال جاری روند رو به رشدی را داشته و در بهترین شرایط خود در دو سال گذشته واقع شده است.

5

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 207

به "خداحافظی بهترین فرنگی کار دنیا ، راه برای سعید عبدولی باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی بهترین فرنگی کار دنیا ، راه برای سعید عبدولی باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید