خبرنگاران کرونا میزان مصرف آب را در البرز بالا برد

به گزارش مجله خبری تیرول، کرج - خبرنگاران- مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز خاطرنشان کرد که با توجه به خانه نشینی کرونایی و شست و شوی های سرانجام سال، بررسی شاخص های مصرف بیانگر افزایش 12 درصدی مصرف آب استان نسبت به مدت مشابه سال قبل است .

خبرنگاران کرونا میزان مصرف آب را در البرز بالا برد

غلامرضا رضایی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت : این میزان مصرف آب با ایام مرداد ماه سال جاری برابری می کند که اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند دچار مشکل خواهیم شد.

وی شیوع بیماری کرونا ، خانه نشینی مردم و شست وشوی های انتها سال را در افزایش مصرف آب تاثیر گذار دانست و گفت : از 10 روز پیش تا به امروز ماشاهد افزایش مصرف آب در استان البرز هستیم .

رضایی بیان داشت : با توجه به نزدیکی ایام نوروز میزان مصرف آب در البرز بیشتر شده اما دستورات بهداشتی این روزها به واسطه رعایت الزامات کرونا نیز در بالابردن مصرف آب بی تاثیر نبوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز در عین حال گفت : طی روز های اخیر تا به امروز به رغم بالا رفتن میزان مصرف آب، مشکل قطعی آب نداشته ایم اما در برخی مناطق کمالشهر به علت خرابی تاسیسات برقی مسائل کوتاه مدتی به وجود آمد که مرتفع شد.

وی بیان داشت: با توجه به روزهای انتهای سال و گرم شدن هوا انتظار می رود مردم برای پیشگیری از قطعی و افت فشار آب از مصرف بی رویه آب پرهیزکنند.

رضایی فر گفت : اکنون هشت هزار لیتر آب در ثانیه استحصال می کنیم که اگر فقط مردم پنج درصد آن را صرفه جویی کنند، معادل 400 لیتر در ثانیه می شود که در نتیجه نهایی این صرفه جویی برابر با 20 حلقه چاه عمیق با آبدهی بالا خواهد بود که بسیار تاثیر گذار است.

مدیرعامل آبفای البرز تاکید کرد که توصیه ما به مردم مصرف بهینه آب برای رعایت بهداشت و نیازهای زندگی بوده اما در مواردی مانند شستن خودرو ، فرش و امور غیر ضروری با استفاده از آب آشامیدنی پرهیز کنند. مردم شست و شوی خودروها و فرش به مراکز خدماتی بسپارند.

شرکت آبفای شهری استان البرز بیش از 2 میلیون و 550 هزار نفر تحت پوشش خدماتی دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

طبق گزارش روز سه شنبه 13 اسنفند ماه وزارت بهداشت و درمان مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران به 2 هزار و 336 نفر و فوتی در اثر کرونا به 77 نفر رسیده است و 435 نفر در مجموع بهبود یافته اند.

در استان البرز حدود 50 نفر و شمار جانباختگان 6 نفر اعلام شده است.

حدود 10 نفر از مبتلایان کرونا در البرز از بیمارستان ترخیص شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 887

به "خبرنگاران کرونا میزان مصرف آب را در البرز بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا میزان مصرف آب را در البرز بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید