خبرنگاران شمار بستری های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای 200 نفر است

به گزارش مجله خبری تیرول، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد بستری ها در مراکز درمانی استان به خاطر ابتلا به بیماری کرونا گفت: تعداد بستری های روزانه در طی 6 روز گذشته همچنان بالای 200 نفر است که باید با اهتمام جمعی جلوی این فرایند گرفته شود.

خبرنگاران شمار بستری های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای 200 نفر است

جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: طی 24 ساعت گذشته بیش از 220 نفر به خاطر ابتلا به بیماری حاد تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند.

وی افزود: طبق آخرین آمار، تعداد بستری های ناشی از ابتلا به بیماری حاد تنفسی در آذربایجان غربی به هزار و 244 نفر رسیده که از این تعداد 716 نفر مشکوک و 528 نفر مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان نمود: تعداد بستری شدگان در آی سی یو نیز 223 نفر است که از این تعداد، 70 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده با اشاره به افزایش 16 نفری تعداد فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا طی 24 ساعت گذشته در آذربایجان غربی اظهار کرد: تعداد کل فوت شدگان در استان به هزار و 347 نفر رسیده که فرایند افزایشی آنان بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: از این تعداد سه نفر در هر یک از شهرستان های ارومیه، میاندوآب و سردشت، 2 نفر در مهاباد و یک نفر در هر کدام از شهرستان های بوکان، خوی، پیرانشهر، چالدران، شاهین دژ جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: با وجود تداوم فرایند افزایشی ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، همچنان شاهد بی توجهی عده زیادی در این خصوص هستیم که می تواند موجب بروز مسائل بسیار زیادی شود.

به گزارش خبرنگاران، آذربایجان غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال زیاد خطرناک تر از گذشته خواهد بود.

پیشتر نیز معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز از پر بودن تخت های این بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان و رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز از وخامت بیشتر اوضاع در صورت تداوم فرایند بی توجهی مردم خبر داده بود.

تا به امروز بیش از 39 میلیون و 650 هزار نفر در دنیا و بیش از 526 هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

از مجموع یک میلیون و 110 هزار نفر جان باخته بر اثر کرونا در کشورهای مختلف دنیا نیز 2.7 درصد مربوط به ایران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1326

به "خبرنگاران شمار بستری های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای 200 نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار بستری های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای 200 نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید