تظاهرات در واشنگتن در اعتراض به تصمیم ترامپ برای سرکوب تظاهرات

به گزارش مجله خبری تیرول، مردم پایتخت آمریکا با برگزاری تظاهراتی به تصمیم رئیس جمهور این کشور برای سرکوب تظاهرات در شهرهای مختلف با اعزام پلیس فدرال و نیروهای امنیتی اعتراض کردند.

تظاهرات در واشنگتن در اعتراض به تصمیم ترامپ برای سرکوب تظاهرات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مردم شهر واشنگتن دی سی (پایتخت آمریکا) با برگزاری تجمعی به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعزام نیروهای امنیتی به شهرها برای خاتمه دادن به تظاهرات، اعتراض کردند.

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی دستور داد تا نیروهای امنیتی با استقرار در شهرهای پورتلند و اورگان با تظاهرات اعتراض آمیز در این شهرها مقابله کردند.

وی همچنین از اعزام نیروهای امنیتی به شیکاگو اطلاع داد و تهدید کرد که به دیگر شهرهایی که تحت سیطره دموکرات ها هستند نیز نیرو اعزام خواهد نمود.

روز آدینه نیز هزاران نفر از مردم شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا بار دیگر به خیابان ها آمدند تا علیه نژاد پرستی و خشونت پلیس و همچنین حضور نیروهای فدرال که دولت آمریکا برای سرکوب آن ها به این شهر اعزام نموده، اعتراض نمایند. (جزئیات بیشتر)

شهردار پورتلند اقدام ترامپ در استفاده از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات را شنیع و منزجرنماینده توصیف و تأکید نموده که این اقدامات دولت ترامپ تنها به بدتر شدن اوضاع این شهر منجر خواهد شد و خواهان خروج نیروهای فدرال شده بود.

قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1192

به "تظاهرات در واشنگتن در اعتراض به تصمیم ترامپ برای سرکوب تظاهرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در واشنگتن در اعتراض به تصمیم ترامپ برای سرکوب تظاهرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید