ایران مدرنترین بیمارستان جنوب خلیج فارس را در عمان می سازد

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: سفیر ایران در عمان گفت کشورش میخواهد یک بیمارستان 400 تخت خوابی در عمان احداث کند که مدرنترین بیمارستان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.

ایران مدرنترین بیمارستان جنوب خلیج فارس را در عمان می سازد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو عمان، سفیر ایران در عمان گفت: ایران میخواهد مدرنترین بیمارستان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را در عمان احداث کند که موجب ایجاد فرصت های شغلی زیادی نیز در این کشور خواهد شد.

علی اکبر سیبویه اضافه نمود: این بیمارستان 400 تخت خوابی به جدیدترین تجهیزات پزشکی مجهز خواهد بود و بیمارانی از عمان، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورها را پذیرش خواهد نمود.

سیبویه گفت: همه انواع اعمال جراحی در این بیمارستان انجام خواهد شد و یک هتل نیز در این مجموعه ساخته خواهد شد.

به گفته سفیر ایران، متخصصان ایرانی 80 درصد کادر درمانی این بیمارستان را تشکیل خواهند داد و مابقی از متخصصان ایرانی مستقر در آمریکا و انگلیس خواهند بود.

وی ادامه داد: هدف از طرح ساخت این بیمارستان، ایجاد فرصت های شغلی برای اتباع عمانی است. یک بخش مجهز آموزشی نیز برای پزشکان و پرستاران عمانی ایجاد خواهد شد. تمامی پرستاران، عمانی خواهند بود و پس از سپری کردن دوره های آموزشی به کادر بیمارستان خواهند پیوست.

سیبویه اضافه نمود: این بیمارستان در یک دوره سه ساله تکمیل خواهد شد.

سفیر ایران در عمان در ادامه گفت: این پروژه به نفع ایران، عمان و کل کشورهای منطقه خواهد بود و جنبه بشرمحبت آمیز این طرح نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ایران مقصد بسیاری از عمانی هایی است که به دنبال دریافت خدمات درمانی هستند. مقامات سفارت ایران در عمان گفتند، حدود 5 هزار عمانی در سال 2012 برای دریافت خدمات درمانی و به خصوص انجام اعمال جراحی چشم به ایران سفر کردند و یک سوم ویزاهای ایرانی صادر شده در مسقط به گردشگران درمانی اختصاص دارند. احداث این بیمارستان به عمان یاری خواهد نمود که به یک مقصد گردشگری درمانی در منطقه تبدیل گردد.

سفیر ایران گفت: ایران میخواهد 2 شرکت داروسازی نیز در عمان برای فراوری داروهای خاص شامل داروهای درمان سرطان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این توافق در طی 6 ماه منعقد خواهد شد اضافه نمود پروژه مذکور به تقویت بیشتر روابط محبت آمیز دو کشور یاری خواهد نمود.

24

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 283

به "ایران مدرنترین بیمارستان جنوب خلیج فارس را در عمان می سازد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایران مدرنترین بیمارستان جنوب خلیج فارس را در عمان می سازد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مدرنترین بیمارستان جنوب خلیج فارس را در عمان می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید