افت درجه تب کرونایی در هفته&zwnjهای پایانی پاییز

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران : در بیست و دومین روز آذر آمارهای نگران کننده کرونا افتی محسوس را به ثبت رساندند، این آمار ها میزان ابتلا را به کمترین حد ماهانه خود رسانده و رکوردی دیگر را در زمینه بهبودهای روزانه ثبت کردند.

افت درجه تب کرونایی در هفته&zwnjهای پایانی پاییز

به گزارش خبرنگاران، در روز 22 آذر ماه وزارت بهداشت و درمان در گزارش روزانه خود از شرایط کرونایی کشور خاطرنشان کرد مبتلایان این روز به کمترین حد خود در 1 ماه گذشته رسیده است. آنالیز ها از دیگر متغیرهای اعلام شده کرونایی نشان از دو رکورد دیگر داشت. در همین خصوص میزان بهبودیافتگان از بیماری کرونا در این روز به حدی معادل با 12 هزار و 890 نفر رسید که بیشترین مقدار روزانه این متغیر از بدو ورود کرونا تا کنون به حساب می آید.

رکورد دیگری که در این روز به ثبت رسید به میزان تستهای روزانه اشاره دارد. این متغیر در روز گذشته 46 هزار و 191 نفر بود که بالاترین رقم تا به امروز به حساب می آید. افت مبتلایان روزانه در این روز در کنار رکورد تستها موجب شد تا نسبت ابتلا به تست روزانه به کمترین حد خود در یک ماه گذشته برسد. آیا این تغییرات می تواند نشانه ای از خلاصی کرونا از شرایط قرمز پاییزی خود باشد؟آنالیز متغیرهای کرونایی در این روز چه داستانی را روایت می نمایند؟

کف یک ماهه ابتلا در رکورد تست ها

میزان مبتلایان روزانه در آمار های کرونایی از مهمترین شاخص های شیوع کرونا در کشور به حساب می آید. در همین رابطه این متغیر در روز 22 آذرماه با 14.5 درصد کاهش نسبت به روز قبل به حدی معادل با 8 هزار و 201 نفر رسید. این کمترین میزان متعیر ابتلا در یک ماه گذشته بوده است.

پایین تر آمدن حد ابتلای روزانه در شرایطی رخ داد که میزان تستها در این روز بازهم رکوردی دیگر را به ثبت رساید. در همین خصوص 46 هزار و 191 نفر در 22 آذر تست کرونا داده اند که پاسخ 8 هزار و 201 نفر از آنها مثبت بوده است.

چنانچه میزان مبتلایان روزانه را به شمار تست ها دراین روز تقسیم کنیم شاخصی حاصل می گردد که آن را نسبت ابتلا به تست نامگذاری می کنیم. این نسبت در روز گذشته 17.75 درصد محاسبه می گردد که کمترین حد این متغیر در یک ماه گذشته به حساب می آید.

کاهش آماری فوتی ها و مبتلایان روزانه به تنهایی نمی تواند شرایط کرونایی کشور را توصیف کند. به همین دلیل در کنار این شاخص ها برای مشخص شیوع این بیماری ضروری است که شرایط بستری ها در بیمارستان های کشور نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بستری روزانه در کف دو ماهه

وزارت بهداشت و درمان شمار بستری های روزانه این بیماری را در روز 22 آذر ماه هزار و 286 نفر خاطرنشان کرد. مقایسه این رقم با آمار اعلام شده این مرکز در روز های قبل نشان میدهد که میزان فوق کمترین حد روزانه بستری در دو ماه گذشته بوده است.

بخش دیگری از بستری های روزانه کرونا به شرایط بیماران بدحال اشاره دارد. فرایند این متغیر نیز در این روز همانند دیگر متغیرها نشان از کاهشی محسوس دارد. البته این کاهش در ادامه فرایند نزولی این شاخص بوده که از هشتم آذر شروع شده است.

کاهش فوتی ها؛ غوغای بهبودیافتگان

در کنار این کاهش ها، آنالیز آماری فوتی های روزانه نیز افتی محسوس را در این روزها به ثبت رسانده است. در همین خصوص تعداد فوتی های روزانه با 4.7 درصد افت نسبت به روز گذشته 221 نفر رقم خورد. این میزان پایین ترین حد متغیر سیاه کرونایی در دو ماه گذشته بوده است.

مقایسه این متغیر با موقعیت مشابه خود در ماه قبل نیز نشان می دهد که حد فوتی های روزانه افتی معادل با 51 درصد داشته است.

کاهشی که در آمارهای نگران نماینده کرونایی در این روز به ثبت رسید موازی با افزایشی بوده است که در تعداد بهبودیافتگان کرونایی شکل گرفته. در همین خصوص در روز گذشته 12 هزار و 890 نفر از بستر این بیماری برخاسته و بهبود پیدا نموده اند. این رقم در تمام مدت شیوع کرونا درکشور بی سابقه بوده و رکوردی جدید به حساب می آید.

به طور کلی کاهش آمارهای نگران نماینده کرونا درکشور در کنار افزایشی که شمار بهبودی های روزانه دراین روز داشته اند نشان از شرایطی امیدوار نماینده در شرایط بیماری کرونا در کشور دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1429

به "افت درجه تب کرونایی در هفته&zwnjهای پایانی پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت درجه تب کرونایی در هفته&zwnjهای پایانی پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید