از سیلی سرباز به گوش بروجردی، تا سیلی آقای نماینده به گوش سرباز

به گزارش مجله خبری تیرول، خودش را برای رفتن به ماموریت آماده می کرد که یک سرباز وارد اتاق شد و به مسئول دفتر فرمانده گفت که مرخصی لازم دارد و وقتی با جواب منفی روبرو شد، با ناراحتی پرسید: بروجردی کجاست؟ می خواهم با خودش صحبت کنم.

از سیلی سرباز به گوش بروجردی، تا سیلی آقای نماینده به گوش سرباز

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، خودش را برای رفتن به ماموریت آماده می کرد که یک سرباز وارد اتاق شد و به مسئول دفتر فرمانده گفت که مرخصی لازم دارد و وقتی با جواب منفی روبرو شد، با ناراحتی پرسید: بروجردی کجاست؟ می خواهم با خودش صحبت کنم.

محمد رو کرد به سرباز و گفت: فرض کن که الان داری با بروجردی صحبت می کنی و او هم به تو می گوید که نمی گردد به مرخصی بروی. شما سرباز اسلام هستید و به خاطر عدم موافقت با یک مرخصی که نباید اینطور عصبانی بشوید.

این حرف انگار بنزینی بود که بر آتش درون سرباز ریخته شد و او را شعله ورتر کرد و ناگهان سیلی محکمی به گوش محمد زد و گفت: اصلا به شما چه ربطی دارد که دخالت می کنی و با همان عصبانیت هر چه از دهانش در آمد نثار محمد کرد.

محمد به او نزدیک شد و خواست بغلش کند، سرباز گمان کرد می خواهد او را کتک بزند؛ مقاومت کرد و خواست از خودش دفاع کند، محمد بوسه ای بر پیشانی سرباز زد و گفت بیا داخل دفتر بنشینیم و با هم صحبت کنیم.

اما سرباز که هنوز نمی دانست با چه کسی طرف است، با همان عصبانیت گفت اصلا تو چه کاره ای که دخالت می کنی؟! من با بروجردی کار دارم.

محمد لبخندی زد و گفت خب بابا جان بروجردی خودم هستم.

سرباز جا خورد و زد زیر گریه. گفت هر کاری کنی حق با توست و اگر می خواهی تبعیدم کن یا برایم قرار زندان بنویس.

اما بروجردی نه تبعیدش کرد و نه برایش زندان برید و به سرباز گفت: حالا برو مرخصی، وقتی برگشتی بیا تا بیشتر با هم صحبت کنیم تا ببینیم می گردد این عصبانیتت را فرو نشاند.

از آن روز به بعد سرباز عصبانی شد مرید محمد. وقتی که از مرخصی برگشت، به خط مقدم رفت و عاقبتش ختم به شهادت شد.

علی عوض خواه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1511

به "از سیلی سرباز به گوش بروجردی، تا سیلی آقای نماینده به گوش سرباز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیلی سرباز به گوش بروجردی، تا سیلی آقای نماینده به گوش سرباز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید