اردوغان: به حمایت از مظلومان در عرصه بین المللی ادامه می دهیم

به گزارش مجله خبری تیرول، رییس جمهوری ترکیه گفت که کشورش به حمایت از تمامی مظلومان در عرصه بین المللی ادامه می دهد.

اردوغان: به حمایت از مظلومان در عرصه بین المللی ادامه می دهیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما به عنوان ترکیه، به حمایت از تمامی مظلومان بدون توجه به دین، زبان و نژاد آنها در عرصه بین المللی ادامه خواهیم داد.

اردوغان گفت: به مناسبت 20 ژوئن، روز دنیای پناهندگان از طرف کشور و مردمم به تمامی پناهجویان که از وطن خود رانده شده اند، درود می فرستم.

وزارت امور خارجه ترکیه بنیز ا انتشار بیانیه ای به مناسبت روز دنیای پناهجویان جامعه دنیای را به ایفای مسئولیت ها و وظایف مشترک خود در قبال پناهجویان فراخواند.

در این بیانیه همچنین آمده است: تعداد پناهجویان و پناهندگان و مسائل آنها روز به روز درحال افزایش است. همچنین بروز همه گیری ویروس جدید کرونا (کووید-19) به این مسائل افزوده و شرایط آنها را وخیم تر نموده است. تعداد زیادی از کشورها تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کووید-19 را اتخاذ نموده اند اما پناهجویان بیشتر تحت تاثیر منفی این تدابیر قرار گرفته اند. با شروع این فرایند دسترسی سریع و موثر پنانجویان به اصلی ترین نیازهایشان به ویژه خدمات بهداشتی بسیار ضروری تر شده است.

وزارت امور خارجه ترکیه گفت: کشورمان که از بیشترین تعداد پناهجویان در دنیا میزبانی می نماید، مانند گذشته در دوره همه گیری کرونا نیز تدابیر لازم را برای حمایت از پناهجویان، دسترسی آنها به هر نوع نیازهایشان و مطلع سازی و اطلاع رسانی به آنها جهت جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ نموده است. همچنین کوشش های بین المللی ترکیه در این چارچوب نیز در حال ادامه است.

امینه اردوغان، همسر رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کذد: از نزدیک شاهد بار سنگین آوارگی بر دوش آنها هستیم. هر گلی دوست دارد در خاک خود ریشه دواند. در روز دنیای پناهندگان همه انسان ها را به مهربانی با پناهندگان دعوت می کنم و آرزو می کنم در هر جای دنیا صلح و مهربانی و محبت حاکم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1135

به "اردوغان: به حمایت از مظلومان در عرصه بین المللی ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به حمایت از مظلومان در عرصه بین المللی ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید